شناسهٔ خبر: 39038552 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از بامداد ۸ فروردین +جزئیات

کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور در اطلاعیه‌ای زمان آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی را از بامداد ۸ فروردین اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، در اطلاعیه شماره یک، خود در مورد آغاز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، تاکید کرد: در ادامه اقدامات مستمر یک ماه اخیر توسط همه دستگاه‌ها که با حداکثر ظرفیت به صورت ۲۴ ساعته و مستمربرای مقابله و ممانعت از گسترش شیوع کرونا در کشور صورت گرفت، طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، عدم برگزاری اجتماعات و حذف تردد‌های غیر ضروری در سطح کشور (مصوب ستادملی مدیریت و مقابله با کرونا) از بامداد جمعه هشتم فرودین ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه اجرا می‌شود و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اجرای طرح تمدید خواهد شد.

بر این اساس در دوره اجرای طرح:

- صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو صورت می‌پذیرد.

- خروج افراد غیرساکن و مسافر شهر‌های محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌گردد. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهر‌ها را نداشته و از کنار گذر‌ها عبور خواهند نمود. مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان زمان طرح تعطیل است.

- پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی، استخر‌ها و... که محل تجمع افراد هستند تعطیل خواهند بود.

- اصناف و مشاغل مشمول مقررات این طرح در قالب گروه بندی سه گانه (گروهی که باید کاملا فعال باشند جدول شماره یک، گروهی که باید تعطیل شوند و گروهی که بر اساس اقتضا و شرایط محلی فعالیت آن‌ها می‌تواند مجاز باشد جدول شماره دو) به شرح پیوست، فعالیت می‌نمایند.

- ادارت دولتی برابر بخشنامه صادره معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی حداکثر با یک سوم نیرو‌های اداری و به صورت شیفت بندی خدمات رسانی خواهند نمود.

- برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود (اعم از رسمی و غیر رسمی) ممنوع می‌باشد.

- تردد خودرو‌های امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم، سوخت مشمول ممنوعیت‌ها نمی‌گردد. محدودیت حداکثری در جابجائی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین شهری ضمن اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی، اعمال می‌شود.

- طرح کنترل‌های بهداشتی در مبادی خروجی با تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت بسیج، هلال احمر و سایر بخش‌های ذیربط در نقاط مورد نظر، اجرایی خواهد شد.

- ممنوعیت‌های تعیین شده شامل کارکنان دستگاه‌های دولتی که محل سکونت آن‌ها با محل کارشان در یک نقطه قرار ندارد نمی‌گردد و تیم‌های تشخیصی مستقر در مبادی کنترلی با احراز موضوع نسبت به صدور تردد این دسته از کارمندان اقدام می‌نمایند.

- به منظور تضمین اجرای طرح، خودرو‌های افراد متخلف از این مقررات به مدت یک (۱) ماه با اخذ کلیه هزینه‌های جانبی توقیف می‌شود. همچنین جریمه نقدی به مبلغ پانصد هزار تومان و پلمپ واحد‌های صنفی متخلف با هماهنگی سازمان تعزیزات حکومتی به مدت یک ماه، در دستور کار قرار دارد.

- کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور در اطلاعیه‌های بعدی جزییات و نکات مورد تاکید را مستمرا به اطلاع کلیه مردم عزیز ایران می‌رساند و همچنین این کمیته آماده دریافت نظرات پیشنهادات می‌باشد.

- برای اطلاع عموم، کمیته مستقر در وزارت کشور در سطح ملی و ستاد‌های استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا مستقر در استانداری‌ها و فرمانداری ها، مسئول پیگیری فرایند اجرای طرح بوده و به صورت روزانه ضمن رصد شرایط، نسبت به اتخاذ تدابیر لازم اقدام خواهد نمود.

نظر شما