شناسهٔ خبر: 39038264 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» از جدایی سرمربی ایتالیایی استقلال گزارش می‌دهد:

استراماچونی قربانی بی‌کفایتی مدیران استقلال

لیگ هجدهم که تمام شد بحث بر سر نیمکت استقلال هم بالا گرفت. نیمکتی که در هفته‌های انتهایی لیگ از شفر گرفته و به فرهاد مجیدی سپرده ‌شد، منتظر یک مربی خارجی بود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین|‌ محمد حمیدی- سال 1398 برای فوتبال ایران مساوی بود با کمبود منابع مالی و جدایی مربیان خارجی؛ مربیانی که با کسب نتایج خوب هواداران‌شان را به قهرمانی در لیگ امیدوار کردند، اما نتوانستند ماموریت خود را در فوتبال ایران به پایان برسانند.

 

لیگ هجدهم که تمام شد بحث بر سر نیمکت استقلال هم بالا گرفت. نیمکتی که در هفته‌های انتهایی لیگ از شفر گرفته و به فرهاد مجیدی سپرده ‌شد، منتظر یک مربی خارجی بود.

 

استقلال

 

یک ایتالیایی مربی استقلال شد

 

هرچند خیلی از پیشکسوتان استقلال اعتقاد داشتند فرهاد مجیدی می‌تواند هدایت این تیم را بر عهده بگیرد و نیازی به مربی خارجی نیست، اما امیرحسین فتحی و علی خطیر رویایی بزرگ‌تر در سر داشتند. آنها خیلی زود اعلام کردند مجیدی دستیار مربی خارجی استقلال خواهد شد و او هرگز مربی استقلال نخواهد شد. مجیدی ایران را ترک کرد و مدیران تیم آبی پایتخت هم آندره‌آ استراماچونی را به عنوان مربی استقلال معرفی کردند. استرا که سابقه مربیگری در رم و اینترمیلان را داشت قبل از امضای قرارداد با استقلال به ایران آمد و از امکانات باشگاه استقلال بازدید کرد. هرچند این مربی جوان از امکانات باشگاه رضایت نداشت، اما هدایت این باشگاه را در دست گرفت (بیشتر بخوانیم).

 

استراماچونی

 

شروع تمرینات استقلال

 

50 روز مانده به آغاز لیگ برتر، تمرینات استقلال هم شروع شد. آنها اولین باشگاهی بودند که تمرینات خود را آغاز کردند تا گامی بزرگ برای حضور در لیگ نوزدهم برداشته باشند. استقلال در فصل نقل و انتقالات هم تغییرات زیادی کرد و بازیکنان زیادی از این باشگاه جدا شدند. البته بازیکنان زیادی هم جذب شدند تا آبی‌های تهران یکی از قدرتمندترین تیم‌های چند فصل اخیر خود را داشته باشند (بیشتر بخوانیم).

 

استراماچونی

 

آغاز ناامیدکننده استقلال در لیگ برتر

 

یکی از بهترین تیم‌های لیگ نوزدهم در اولین دیدار فصل به تبریز رفت و برابر ماشین‌سازی ایستاد. شاگردان استراماچونی بازی خوبی از خود به نمایش نگذاشتند و در دقایق پایانی هم بازی را واگذار کردند. استراماچونی در کنفرانس خبری بعد از بازی حسابی گردوخاک به پا کرد و داور این دیدار را به باد انتقاد گرفت (بیشتر بخوانیم).

 

 

بحران استقلال ادامه پیدا کرد

 

بازی‌های بعدی استقلال هم آن‌طور که استراماچونی دوست داشت پیش نرفت و اولین برد استقلال در هفته ششم به دست آمد. آنها تا قبل از پیروزی برابر گل‌گهر سیرجان، از پرسپولیس شکست خوردند و سه بازی را هم با تساوی در دقایق پایانی به پایان رساندند. شرایط برای استراماچونی پیچیده شده بود، اما اولین برد آنها در لیگ آغازی بود بر روزهای خوب آبی‌های پایتخت (بیشتر بخوانیم).

 

آغاز مشکلات استراماچونی در استقلال

 

همان زمان که استقلال بازی‌هایش را در لیگ برتر با پیروزی پشت سر می‌گذاشت، مشکلات استراماچونی با مدیران این باشگاه هم آغاز شده بود. پرداخت نشدن دستمزد استرا و کمبود امکانات استقلال موجب ناراحتی این مربی ایتالیایی شده بود. دیدار استقلال برابر شهرخودرو نقطه‌جوش استراماچونی شد. استقلال با درخشش دیاباته برابر شهر خودرو به پیروزی رسید و صدرنشین لیگ شد. هواداران استقلال از صدرنشینی تیم‌شان خوشحال بودند و سرود قهرمانی می‌خواندند؛ استراماچونی اما در خیالی دیگر بود. او دیگر نمی‌خواست در استقلال کار کند. صبح هجدهم آذرماه 1398، او تهران را ترک کرد تا استقلال وارد یک حاشیه بزرگ شود (بیشتر بخوانیم).

 

استراماچونی

 

تجمع هواداران استقلال

 

با رفتن استراماچونی و هواداران ناراضی هم مقابل ساختمان باشگاه تجمع کردند. امیرحسین فتحی مدیرعامل وقت استقلال در موقعیت سختی قرار گرفته بود و هواداران استقلال هم خواستار استعفای اعضای هیات مدیره استقلال شدند. آنها مربی خودشان را می‌خواستند؛ اما کاری از دست فتحی ساخته نبود. فتحی استعفا کرد و وزیر ورزش هم سرپرستی باشگاه را به اسماعیل خلیل‌زاده سپرد (بیشتر بخوانیم).

 

 

تلاش مدیران استقلال برای بازگرداندن استرا

 

استراماچونی دستمزدش را می‌خواست و مدیران استقلال هم به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌توانستند پول این مربی را به حساب او انتقال دهند. همین موضوع باعث شد پای وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه و همچنین بانک مرکزی به این پرونده باز شود. بالاخره چک دستمزد استراماچونی آماده شد، اما این مربی ایتالیایی حاضر به دریافت آن نبود. مذاکره مدیران استقلال با این مربی ادامه پیدا کرد و هر بار هم اعلام شد مشکلات برطرف شده و استراماچونی چند روز دیگر به ایران خواهد آمد. اما در عمل مشکلات حل نشده بود و نشانه‌ای از بازگشت استرا به تهران به چشم نمی‌خورد. زمان برای استقلال از دست می‌رفت و مدیران استقلال هم کاری از پیش نمی‌بردند (بیشتر بخوانیم).

 

مذاکره مدیران استقلال با استرا

 

ملاقات با وکیل استراماچونی در قطر

 

علی خطیر معاون سابق باشگاه استقلال رابطه خوبی با استراماچونی داشت و خلیل‌زاده هم او را دوباره به کادر مدیریتی این باشگاه اضافه کرد. خطیر اعلام کرد مذاکرات جدید استقلال با وکیل استراماچونی در قطر برگزار خواهد شد. خلیل‌زاده، خطیر و رحمان رضایی راهی قطر شدند، ولی استراماچونی چنین دیداری را تکذیب کرد. مدیران استقلال کوشیدند تا با انتشار عکسی ثابت کنند مذاکره با وکیل استراماچونی ادامه دارد، اما در این کار موفق نشدند (بیشتر بخوانیم). بازگشت مدیران استقلال از قطر مساوی بود با پایان کار استرا در استقلال؛ خلیل‌زاده فرهاد مجیدی را به عنوان مربی استقلال انتخاب کرد و تمرینات این تیم آغاز شد (بیشتر بخوانیم).

 

استراماچونی رفت، اما ضعف مدیریت فوتبال ایران کاملاً مشخص شد. مدیران استقلال نشان دادند که توانایی مذاکره و عقد قرارداد با مربیان و بازیکنان خارجی را ندارند و تمام مشکلات باشگاه‌های ایرانی از ضعف همین مدیران است، مدیرانی که هیچ درکی از فوتبال مدرن ندارند و نمی‌توانند دردی از دردهای فوتبال ایران کم کنند.

 

نظر شما