شناسهٔ خبر: 39036657 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

لیمو ترش و یک دنیا خاصیت!

باشگاه خبرنگاران جوان

لیمو ترش پر از مواد مغزی است که باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی و جوانی می‌شود.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

از ویتامین های لیموترش می‌توان درصد بالای ویتامین ث، ویتامین های گروه ب و ویتامین آ و از املاح معدنی بی شمار و بسیار مفید آن پتاسیم، منگنز، منیزیم و ... را نام برد.

سلامت ناخن‌ها

اگر ناخن‌های خشک و شکننده‌ای دارید، در ظرفی آب لیموترش را با روغن زیتون مخلوط کرده و سرانگشتتان را در آن قرار دهید و مدتی صبر کنید. بعد از اینکه ناخن‌ها کاملا در آن خیس شدند، بسیار بهتر و محکمتر از قبل خواهند شد.

لیمو ترش و یک دنیا خاصیت!

التیام بخش مشکلات تنفسی

آب لیموهنگام سرماخوردگی و گلو درد به دفع اخلاط جمع شده در مجرای تنفسی و کم شدن آن‌ها کمک می‌کند، زیرا سرشار از ویتامین سی است. نوشیدن یک لیوان شربت آب لیمو و عسل از شدت گلودرد هنگام سرماخوردگی کم می‌کند.

درخشان کردن دندان‌ها

جوش شیرین و آب‌لیمو را با هم مخلوط کنید تا خمیری رقیق به‌دست آید، سپس با یک مسواک آن را روی دندانهایتان بمالید. فقط توجه داشته باشید این ترکیب نباید برای مدت زمان زیادی روی دندانهایتان باقی بماند و بعد از یک دقیقه باید آن را شست، زیرا امکان دارد به خاطر حالت اسیدی که دارد به مینای دندان آسیب برساند. این کار را انجام دهید و اثر درخشان کنندگی آن را ببینید.

نگهدارنده مواد غذایی

لیمو مانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و در نگهداری غذا‌ها به صورت تازه‌تر و به مدت طولانی‌تر کمک می‌کند. اسید سیتریک موجود در لیمو عواملی را که موجب تغییر رنگ میوه‌ها می‌شود، کاهش می‌دهد و آن‌ها را برای مدت طولانی تری تازه نگه می‌دارد.

لیمو ترش و بیشتر از ۱۰ نوع خواص درمانی جالب آن

یک دئودورانت طبیعی

اگر یک روز صبح قبل از بیرون رفتن از منزل متوجه شدید که اسپری شما تمام شده است، نگران نباشید. آب لیمو به خوبی جای آن را خواهد گرفت. نصف یک لیمو را با خود به حمام ببرید، پس از شستشوی بدنتان آن را به محل‌های ترشح عرق بمالید و بگذارید برای پنج دقیقه بماند تا جذب پوستتان شود. بعد آب کشی کنید و مطمئن باشید که در طول مدت روز، مانند یک دئودورانت ضد عرق برای شما عمل خواهد کرد.

یک دهانشویه طبیعی

بوی بد دهان به خاطر باکتری‌های موجود در آن است. اسید سیتریک موجود در لیمو یک از بین برنده قوی این باکتری‌هاست. با قرقره کردن آب لیمو در دهان و کاملا گرداندن آن در فضای بین دندان‌ها و زبانتان کل باکتری‌هایی را که برای دهان و دندان‌هایتان ضرر دارند از بین ببرد.

ضد تهوع

آب لیمو و شکر می‌تواند به عنوان ضد تهوع مصرف شود، حتی بوی آن گاهی دل به هم خوردگی موجب حالت تهوع می‌شود که آن را بهبود می‌بخشد.

تسکین دهنده درد مفاصل و آرتریت

آب لیمو را روی مفصل‌های دردناک بدنتان بمالید تا آرام شود. این کار اسید اوریک را که باعث شدت علایم آرتریت می‌شود از بین خواهد برد و درد ناشی از آن را آرام می‌کند.

اسید سیتریک موجود در لیمو به ترشح اسید معده کمک می‌کند و در نهایت به هضم غذا و تسکین درد‌های شکمی و پیشگیری از یبوست کمک می‌کند. کمی آب لیمو ترش پس از غذا خوردن میل کنید و اثر شگرف آن را ببینید.

مراقبت از پوست

برای داشتن پوستی شفاف و درخشان، عسل و لیمو را با هم مخلوط کرده و روی پوست تان بمالید. ویتامین سی موجود در لیمو در ترکیب با خواص ضد عفونی کننده عسل به عنوان یک ماسک عالی در داشتن پوستی صاف و درخشان به شما کمک خواهد کرد.

ضد عفونی کننده وسایل خانه

بعد از آن که ظروف را شستید، نصف یک لیمو را کاملا روی آن‌ها بمالید و بگذارید حداقل برای نیم ساعت بماند. سپس آن را شسته و خشک کنید. این کار به از بین رفتن باکتری‌ها کمک خواهد کرد.

هشداربه دیابتی‌ها

فراموش نشود که لیموترش قند دارد و مصرف زیاد آن قند خون را افزایش می‌دهد؛ بنابراین بیماران مبتلا به دیابت باید در مصرف آن احتیاط کنند.

 

نظر شما