شناسهٔ خبر: 39034483 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در پی شیوع ویروس کرونا؛

متجاوزان سعودی به آتش‌بس در یمن تن دادند

ائتلاف سعودی اعلام کرد: از تصمیم دولت مستعفی یمن برای قبول درخواست سازمان ملل با برقراری آتش‌بس در یمن حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی بامداد پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد: فرماندهی ائتلاف از تصمیم دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی برای قبول درخواست دبیرکل سازمان ملل درباره آتش‌بس حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: فرماندهی ائتلاف عربی از تلاش‌های مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن برای برقراری آتش بش در یمن و کاهش تنش‌ها در این کشور و اقدامات عملی وی برای اعتمادسازی بین دو طرف در زمینه‌های انسانی و اقتصادی حمایت می‌کند.

سخنگوی ائتلاف سعودی در ادامه مدعی شد که موافقت با آتش‌بس در یمن با هدف کاهش درد و رنج مردم یمن و مقابله جدی با خطر ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن در این کشور صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن از بیانیه ائتلاف سعودی درباره موافقت آن با آتش‌بس و کاهش تنش در یمن استقبال کرد و گفت: ما منتظر اقدامات و اجرای عملی آن هستیم.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از همه طرف‌های شرکت‌کننده در درگیری‌های مسلحانه در جهان خواست تا جنگ و درگیری را متوقف و با «دشمن مشترک» مانند ویروس کرونا مقابله کنند.

گوترش چهارشنبه شب در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره گفت: طرحی که سازمان ملل متحد اعلام کرده است به مثابه درخواست برای کمک به کشور‌های بسیار فقیر در مقابله با کرونا است.

وی خاطرنشان کرد: همه حامیان طرف‌های درگیر در یمن باید به ندای انسانی من به منظور آتش‌بس در این کشور گوش فرا دهند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما