شناسهٔ خبر: 39034070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتش در ۱۰ نقطه ورودی و خروجی استان قزوین مستقر می‌شود

قزوین – ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار قزوین گفت: طی روزهای آینده تمامی مبادی ورودی و خروجی استان قزوین به شدت کنترل می‌شود و ارتش در ۱۰ نقطه برای غربالگری، پایش و کنترل مسافران استقرار می‌یابد.

صاحب‌خبر -

منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در جلسه فوق العاده و مشترک شورای تأمین و ستاد مقابله با کرونای استان قزوین، اظهار داشت: برای جلوگیری از تشدید بحران کرونا در استان تا ۱۵ فروردین ماه فعالیت ادارات ضروری با حداقل نیرو مجاز و بقیه ادارات تعطیل هستند.

حبیبی گفت: دستگاه‌های اجرایی ضروری به همراه مدیران و معاونان خود باید در محل کار حاضر باشند و خدمت رسانی را انجام دهند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های ضروری از جمله بهداشت و درمان، فرمانداران، بخشداران، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، سازمان صمت، جمعیت هلال احمر و صدا و سیما در ردیف دستگاه‌های ضروری هستند که باید با حداقل نیرو معادل ۳۰ تا ۵۰ درصد در ادارات حاضر شوند.

سخنگوی ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در استان قزوین تصریح کرد: سایر ادارات از جمله آموزش و پرورش نیز تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل خواهند بود و پس از این زمان برای ادامه تعطیلی یا باز شدن ادارات تصمیم گیری خواهد شد.

حبیبی گفت: تعطیلی ادارات به معنای مرخصی رفتن کارمندان نیست بلکه این تصمیم برای سلامت مردم و به ویژه کارمندان گرفته شده است و قرار نیست با رفتن به سفر شاهد گسترش ویروس باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین یادآور شد: بانک‌ها موظف هستند تنها یک شعبه مرکزی را باز نگهدارند و بقیه شعب باید تعطیل شوند.

وی اضافه کرد: ورودی همه شهرها به ویژه سه ورودی استان به شدت غربالگری خواهد شد تا بها شناسایی افراد آلوده از شیوع بیشتر این ویروس در استان جلوگیری به عمل آید.

حبیبی اظهار داشت: بازارها، کسبه و اصناف غیر ضروری در همه سطح استان تعطیل خواهند شد و تنها مغازه‌های توزیع مواد غذایی، بهداشتی و پروتئینی و داروخانه‌ها مجاز به فعالیت هستند.

وی افزود: هر صنفی که تصمیمات و مصوبات ستاد را رعایت نکند پلمب خواهد شد و رییس اتحادیه‌ مربوط نیز به دستگاه قضایی معرفی می‌شود بنابراین باید سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و نیروی انتظامی این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: بخشداران، دهیاران و فرمانداران باید از ورود مسافران به شهرها و مناطق خود جدا جلوگیری کنند تا آلودگی‌ها بیشتر نشود و برای کاهش خروج مردم از منزل راه اندازی و تبلیغ فروش اینترنتی را در دستور کار قرار دهند.

حبیبی اظهار داشت: به دلیل مسئولیت سنگین دانشگاه علوم پزشکی استان و بهداشت و درمان هیچ مسئولیتی نباید به این دانشگاه سپرده شود و این مجموعه را درگیر کردن در توزیع اقلام بهداشتی و ماسک منطقی نیست.

وی گفت: شهرداری با همکاری نیروی انتظامی باید برای جمع آوری دست فروشان با سرعت بیشتری اقدام کند و تمام مشاغلی که به دلیل بیماری کرونا تعطیل شده‌اند برای استفاده از بیمه بیکاری به تأمین اجتماعی معرفی شده و نیز بیمارانی که دفترچه بیمه ندارند شناسایی شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: روند اجرای مصوبات ستاد باید توسط دفتر پدافند غیر عامل رصد و کنترل شود و گزارش آن به صورت هفتگی به ستاد مقابله با کرونای استان ارایه گردد.

حبیبی اضافه کرد: توزیع بسته غذایی و بهداشتی با همکاری هلال احمر، کمیته امداد و بهزیستی و فرمانداری‌ها برای بیماران مبتلا به کرونا که نیازمند هستند پیش بینی شود.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین بیان کرد: واحدهای صنعتی غیر ضروری تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل هستند و برای تأمین آب ژاول مورد نیاز دستگاه‌ها باید اعتبار لازم تأمین شود.

براساس آخرین آمارها، تاکنون ۷۶۵ نفر در سطح استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۰۶ نفر بهبود یافته و متاسفانه ۹۱ نفر  جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما