شناسهٔ خبر: 39033246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادارات غیر ضروری استان قزوین تعطیل شدند

قزوین – ایرنا - استاندار قزوین گفت: همه اداراتی که فعالیت آنها در شرایط بحرانی فعلی هیچ ضرورتی ندارد تا ۱۵ فروردین تعطیل می‌شوند ولی مدیران و معاونان آن باید در اداره باشند و مرخصی کارکنان را حساب نکنند.

صاحب‌خبر -

هدایت الله جمالی پور شامگاه پنجشنبه در جلسه فوق العاده و مشترک شورای تأمین و ستاد مقابله با کرونای استان قزوین، اظهار داشت: این روزها که ویروس کرونا همچنان تلفات می‌گیرد باید مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیریم تا شرایط حادتر نشود.

 استاندار قزوین بیان کرد: ادارات ضروری مانند نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، فرمانداری‌ها، بخشداری و دهیاری‌ها، صدا و سیما و جمعیت هلال احمر دایر هستند و با نظر مدیر دستگاه می‌توانند تا ۵۰ درصد نیروها را به صورت حضوری و مابقی را به صورت دورکاری به کار بگیرند.

وی بیان کرد: برای خروج از وضعیت قرمز در استان از امروز تصمیمات سخت گیرانه و محدود کننده خواهیم گرفت و ضمن تعطیلی همه اصناف غیر ضروری مبادی ورودی شهرها به شدت کنترل می‌شود.

جمالی پور با بیان اینکه مرخصی مدیران در این ایام ممنوع است، گفت: کارمندان هم حق ندارند مسافرت بروند و باید هر لحظه لازم شد در محل کار خود حضور یابند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی در این ایام با حداقل نیرو به فعالیت خود ادامه دهند تا نیازهای مردم برطرف شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: در موج دوم شاهد بازگشت افراد بی احتیاطی هستیم که می‌توانند در بازگشت ناقل بیماری باشند بنابراین با جدیت در مبادی ورودی همه شهرهای استان نسبت به کنترل جدی و شدید همه رانندگان و مسافران خودروها اقدام خواهد شد.

وی گفت: برای کنترل مبادی ورودی از ارتش استفاده خواهیم کرد تا هیچ فرد آلوده‌ای وارد استان نشود.

استاندار قزوین افزود: با رصد کمیته ارزیابی از مدیرانی که در مقابله با ویروس کرونا موفق عمل کرده‌اند تشویق به عمل خواهد آمد تا کارهای ارزشمند آنها ادامه یابد.

جمالی پور اظهار داشت: از این پس همه تصمیمات ما محدود کننده خواهد بود تا از گسترش ویروس کرونا در استان جلوگیری شود و انتظار داریم هر وظیفه‌ و تصمیمی در این جلسات گرفته می‌شود اجرا گردد.

وی بیان کرد: بیماران کرونایی که از نظر مالی توانمند نیستند باید مورد حمایت مالی قرار گیرند بنابراین با کمک استانداری، خیران و کمیته امداد، بسته غذایی و کمک مالی برای آنها پیش بینی شود.

استاندار قزوین یادآور شد: کارگران تأسیسات گردشگری و کارگرانی که واحد آنها تعطیل شده و نیز رانندگان اتوبوسرانی برای استفاده از بیمه بیکاری به ادارات مرتبط معرفی شوند.

جمالی پور اضافه کرد: مسئولیت شهرستان قزوین فقط با فرماندار است تا برای تعطیلی واحدهای صنفی و کنترل ورودی و خروجی مسافران اقدام کند.

وی گفت: همه اداره‌ها و نهادها با کوچک‌ترین و بزرگترین وظایف تعریف شده باید در کنار هم باشند و کمک کنند تا بر بحران کرونا غلبه کنیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه شهرداری‌ها به ستادهای شهرستانی در تامین اقلام بهداشتی مقابله با کرونا کمک کنند، افزود: مدیران دستگاه‌ها در اختصاص اعتبار در این زمینه نگران نباشند زیرا کار قانونی است و مشمول بازرسی و نظارت نخواهد شد به شرط آنکه فرآیند مالی آن درست طی شده باشد.

وی با تشکر از همراهی رسانه‌های گروهی، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما گفت: از رسانه‌هایی که این روزها دغدغه سلامت مردم را دارند تشکر می‌کنیم و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم از شرایط قرمز عبور کنیم.

در این جلسه منوچهر حبیبی هم به عنوان سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان معرفی شد.

براساس آخرین آمارها، تاکنون ۷۶۵ نفر در سطح استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۰۶ نفر بهبود یافته و متاسفانه ۹۱ نفر  جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما