شناسهٔ خبر: 39033026 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

تازه ترین آمار کرونا در چین؛ ۶۷ مبتلا و ۶ فوتی

کمیسیون ملی بهداشت چین روز پنجشنبه اعلام کرد در شبانه روز گذشته ۶۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا که همه آنها وارداتی بودند و ۶ مورد فوت نیز در این کشور ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

العالم ـ آسیا

بنابر اعلام کمیسیون ملی بهداشت چین، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور تا کنون ۸۱ هزار و ۲۸۵ تن و آمار فوتی ها نیز به سه هزار و ۲۸۷ تن رسیده است.

همزمان اعلام شد با ترخیص ۴۰۱ بیمار دیگر از بیمارستان ها و مراکز درمانی، تعداد افراد بهبود یافته در این کشور به ۷۴ هزار و ۵۱ نفر رسیده است.

در استان هوبی و شهر ووهان کانون اولیه شیوع ویروس کرونا نیز در شبانه روز گذشته هیچ مورد جدیدی از ابتلا به کرونا شناسایی نشده است در حالی که مرگ ۶ نفر و درمان ۳۹۱ تن گزارش شده است.

گزارش ها حاکی است از مجموع سه هزار و ۴۳۱ فردی که در بیمارستان های هوبی بستری هستند یک هزار و ۲۰۱ نفر آنها وضعیت مناسبی ندارند.

شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا تا امروز (پنجشنبه) در چین به ۸۱ هزار و ۸۹۸ تن رسیده است که ۴۷۴ مورد آن وارداتی است همچنین در این کشور تا کنون سه هزار و ۲۸۷ تن جان باخته (شامل چهار نفر در هنگ کنگ و دو نفر در تایوان) و ۷۳ هزار و ۷۹۵ تن نیز درمان شده اند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا این لحظه به ۴۶۸ هزار و ۹۰۵ نفر رسیده که ۲۱ هزار و ۲۰۰ تن فوت شده و ۱۱۴ هزار و ۲۱۸ نفر نیز بهبود یافته اند.

نظر شما