شناسهٔ خبر: 39032910 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بادام به بهبود پوست و مو کمک می‌کند

اگر به دنبال موهای براق، هضم بهتر غذا و پوست صاف هستید، مصرف بادام می‌تواند نقش بسزایی در این موارد داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بادام یکی از مغزهای میوه به شمار می‌آید که بسیار مقوی است و حتی می‌تواند به‌عنوان یک وعده غذایی عالی در نظر گرفته شود.

بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده بادام در دنیا آمریکا و اسپانیا هستند.

در ادامه به 10 مورد از مزایای شگفت‌انگیز مصرف بادام پرداخته‌ایم.

1.کمک به هضم غذا

به گفته "بانی تبودیکس" یک متخصص تغذیه، بادام منبع خوبی از فیبر است. خوردن یک‌مشت بادام یا نوشیدن یک لیوان شیر بادام می‌تواند به کارکرد درست دستگاه گوارش شما کمک کرده و از یبوست جلوگیری کند. بادام همچنین می‌تواند باعث ایجاد باکتری‌های سالم در روده شما شود و می‌تواند به شما در هضم مواد غذایی و حتی مقابله با بیماری کمک کند.

2.مرطوب کردن پوست

 اگر از خشکی پوست و یا پوسته‌پوسته شدن آن رنج می‌برید، بهتر است بدانید بادام مرطوب‌کننده پوست است و کرم یا لوسیون حاوی بادام می‌تواند جواب‌گو باشد. بانی می‌گوید: بادام چربی‌های سالم را برای کمک به حفظ لکه‌های پوست فراهم می‌کند. بادام همچنین با دادن مقداری ویتامین A و E به بدن به داشتن پوستی درخشان کمک می‌کند. همچنین روغن بادام برای استفاده صورت نیز مفید است.

3. از شما در برابر بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند

آیا بادام برای قلب شما مفید است؟ بله! ویتامین E موجود در بادام علاوه بر اینکه پوست درخشان به شما می‌دهد، می‌تواند به قلب شما نیز کمک کند. یک مطالعه در ژورنال تغذیه نشان داد رژیم‌های غذایی حاوی ویتامین E ، با میزان پایین‌تری از بیماری‌های قلبی مرتبط هستند. سعی کنید یک‌مشت بادام میل کنید و یا با آن یک سالاد سالم برای قلب ، در وعده ناهار میل کنید.

4. هوس‌ها را از بین می‌برد

بانی می‌گوید : اگر بعدازظهرها که خسته و کمی گشنه، همیشه به دنبال شیرینی و  چیپس هستید ، سعی کنید یک بشقاب بادام را روی میز خود نگه‌دارید ، چراکه طعم نمکی آن باعث تحریک هوس به خوردن آن می‌شود. و اگر نمی‌توانید طعم شیرینی را از ذهن خود خارج کنید ، مقداری آجیل شیرین شده استفاده کنید

5.درخشش را به موهای شکننده شما برمی‌‌گرداند

اگر هوای خشک زمستان باعث شکنندگی موهای شما شده است، از روغن بادام استفاده کنید. اسیدهای چرب سالم آن به تقویت مو و افزودن بافت کمک می‌کند. هنگامی‌که از محصولات مو با روغن بادام استفاده می‌کنید ، چربی‌ها به موهای شما جذب می‌شوند و هر رشته را قوی و براق نگه می‌دارند.

6.سلول‌های سالم را گسترش می‌دهد

 بادام نه‌تنها محتوی چربی‌های سالم و پروتئین است ، بلکه همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است. این ترکیبات گیاهی می‌توانند سلول‌های شمارا از اکسیداسیون و پیری زودرس محافظت کنند. برای یک میان وعده سرشار از آنتی‌اکسیدان ، از یک‌کاسه بادام و توت لذت ببرید، یا به سمت میوه‌ها رفته و با خوردن این پروتئین‌های نمکی به جنگ عوامل بیماری‌زا بروید.

7.کاهش‌دهنده کلسترول است

بادام یکی از بهترین غذاها برای کاهش طبیعی کلسترول است. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن بادام می‌تواند سطح کلسترول LDL یا "بد" را کاهش دهد. آن‌ها همچنین دارای هضمی آسان هستند، بنابراین شما هرگز به اسنک دست‌فروشان برای یک میان وعده اعتماد نکنید.

8.خطر دیابت را کاهش می‌دهد

 روز خود را با یک‌کاسه غلات صبحانه پخته‌شده با بادام شروع کنید. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن بادام با غلات, باعث کاهش جذب کربوهیدرات‌های موجود در غلات می‌شود. ثابت شده است که تأثیر پروتئین و چربی‌های موجود در بادام باعث کاهش خطر ابتلا به قند خون و دیابت می‌شود.

9.باعث کاهش فشارخون می‌شود

 بادام سرشار از منیزیم است که می‌تواند به کاهش فشارخون کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد که داشتن منیزیم پایین در خون، می‌تواند شمارا در معرض فشارخون بالا قرار دهد. بنابراین مصرف غذاهای سرشار از منیزیم مانند بادام می‌تواند از شما محافظت کند.

10.شما ما را سیر نگه می‌دارد

 بادام سرشار از پروتئین گیاهی است ، شمارا تمام روز و بعدازظهر سیر و باانرژی نگه می‌دارد. بادام همچنین منبع سالم "کلسیم، ویتامین E ، فسفر و مقدار زیادی مواد مغذی است." پروتئین روزانه خود را با پاشیدن بادام خردشده به هر وعده غذایی یا میان وعده میل کنید.

انتهای پیام/4112/

نظر شما