شناسهٔ خبر: 39031763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تصمیمات جدید استانداری قزوین/ ادارات غیرضروری تعطیل می‌شود

آرزو یارکه سلخوری

استاندار قزوین گفت: همه اداراتی که فعالیت آن‌ها در این شرایط بحرانی هیچ ضرورتی ندارد تا ۱۵ فروردین تعطیل می‌شود ولی مدیران و معاونان آن باید در اداره باشند و مرخصی کارکنان را حساب نکنند.

صاحب‌خبر -

هدایت‌الله جمالی‌پور، در جلسه فوق‌العاده و مشترک شورای تأمین و ستاد مقابله با کرونا استان قزوین که شامگاه چهارشنبه ششم فرودین ماه برگزار شد، تصریح کرد: این روزها ویروس کرونا بحران جدی کشور و استان است و همچنان تلفات می‌گیرد بنابراین نیاز است که  مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیریم تا شرایط حادتر نشود.

وی افزود: برای خروج از وضعیت قرمز در استان قزوین، از فردا هفتم فروردین تصمیمات سخت‌گیرانه و محدود کننده خواهیم گرفت و ضمن تعطیلی همه اصناف غیرضروری مبادی ورودی شهرها به شدت کنترل خواهد شد.

استاندار قزوین اظهار کرد: همه اداراتی که فعالیت آن‌ها در این شرایط بحرانی هیچ ضرورتی ندارد تا ۱۵ فروردین تعطیل می‌شود ولی مدیران و معاونان آن باید در اداره باشند و مرخصی کارکنان را حساب نکنند.

وی بیان کرد: ادارات ضروری مانند نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، فرمانداری‌ها، بخشداری و دهیاری‌ها، صدا و سیما، جمعیت هلال احمر دایر هستند و با نظر مدیر دستگاه می‌توانند تا ۵۰ درصد نیروها را به صورت حضوری و مابقی به صورت دورکاری فعالیت کنند.

جمالی‌پور گفت: هیچ مدیری در این ایام تعطیل نیست و مرخصی مدیران ممنوع است، در شهرستان‌ها فرمانداران باید مصوب کنند که مدیر حق مرخصی ندارد و نباید سفر برود البته کارمندان هم باید کنترل شوند زیرا آن‌ها نیز حق ندارند مسافرت بروند و هر لحظه لازم شد باید در اداره حاضر شوند؛ دستگاه‌های اجرایی در این ایام با حداقل نیرو در سر کار باشند تا نیازهای مردم برطرف شود.

بنابر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، استاندار قزوین تصریح کرد: در موج دوم شاهد بازگشت افراد بی احتیاطی هستیم که می‌توانند در بازگشت ناقل بیماری باشند لذا با جدیت در مبادی ورودی همه شهرهای استان نسبت به کنترل جدی و شدید همه رانندگان و مسافران خودروها اقدام خواهد شد.

ارتش، بسیج و نیروهای مردمی کمک کنند فرد آلوده‌ وارد استان نشود

وی گفت: برای کنترل مبادی ورودی از ارتش استفاده خواهیم کرد تا هیچ فرد آلوده‌ای وارد استان نشود، با رصد کمیته ارزیابی از مدیرانی که در مقابله با ویروس کرونا موفق عمل کرده‌اند تشویق خواهند شد تا کارهای ارزشمند ادامه یابد.

جمالی‌پور تصریح کرد: از این پس همه تصمیمات ما محدودکننده خواهد بود تا از گسترش ویروس کرونا در استان جلوگیری شود، با کمک بسیج و نیروهای مردمی از ورود میهمان و مسافر جلوگیری خواهد شد و انتظار داریم هر وظیفه‌ای که در این جلسات تعیین و هر تصمیمی که گرفته می‌شود اجرا شود.

رانندگان اتوبوسرانی برای استفاده از بیمه بیکاری معرفی شوند

وی بیان کرد: بیماران کرونایی که از نظر مالی توانمند نیستند باید کمک شوند لذا با کمک استانداری، خیرین، کمیته امداد، بسته غذایی و کمک مالی پیش‌بینی شود، همچنین  کارگران تأسیسات گردشگری و کارگرانی که واحد آن‌ها تعطیل شده و نیز رانندگان اتوبوسرانی برای استفاده از بیمه بیکاری معرفی شوند.

استاندار قزوین افزود: دهیاری و شهرداری‌ها می‌توانند از اعتبارات خود برای خرید ژل اقدام کنند و این کار منعی ندارد، مسئولیت شهرستان قزوین نیز  فقط با فرماندار است تا برای تعطیلی واحدهای صنفی و کنترل ورودی و خروجی مسافر اقدام کنند.

وی تأکید کرد: هر اداره و نهادی با کوچک‌ترین و بزرگترین وظایف تعریف شده باید در کنار هم باشند تا موفق شویم و همه دنبال تکمیل فرآیندها هستیم و این ایام همه باید کمک کنند تا بر بحران غلبه کنیم.

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها باید به ستادهای شهرستانی کمک کنند و از محل اعتبارات استانی هم بخشی را تأمین می‌کنیم، مدیران هم در اختصاص اعتبار نگران نباشند زیرا کار قانونی است و مشمول بازرسی و نظارت نخواهد شد به شرط آنکه فرآیند مالی آن درست طی شود.

وی با تشکر از همراهی رسانه‌های گروهی، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما گفت: از رسانه‌هایی که این روزها دغدغه سلامت مردم را دارند تشکر می‌کنیم و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

انتهای پیام

نظر شما