شناسهٔ خبر: 3903157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد انزلی:

مشکلات واحدهای صنعتی فعال در منطقه آزاد انزلی بررسی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: کمیته‌های تخصصی رفع مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی فعال در محدوده منطقه آزاد انزلی تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از انزلی، سید ابراهیم سقایی ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه استانی حمایت از تولید در منطقه آزاد انزلی، اظهار داشت: این نشست تخصصی به منظور شناسایی و رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در محدوده منطقه با حضور فعالان اقتصادی و شرکت‌های تولیدی حاضر در محدوده منطقه آزاد انزلی برگزار شده است.

وی از تشکیل کمیته‌های تخصصی رفع مسائل واحدهای صنعتی فعال در محدوده منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود: کمیته‌های تخصصی مالی و بانکی، بیمه‌ای، ثبت شرکت‌ها، بازرگانی و دارایی تشکیل و در تمام موارد مطروحه با مساعدت و همراهی ارگان‌های ذیربط و بانک‌های عامل استان، مصوبات اجرایی مناسب برای واحدها اتخاذ شد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه تصویب این مصوبات و جلب رضایت واحدهای تولیدی نشان از عزم جدی این سازمان برای رفع موانع پیش روی بخش صنعت دارد، گفت: این مهم با هدف تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، با همکاری سایر دستگاه‌ها و ادارات ذیربط انجام می‌شود.

سقایی تصریح کرد: کارگروه حمایت از تولید منطقه آزاد انزلی براساس مصوبه ایجاد کارگروه حمایت از تولید تشکیل شده که کارگروه مزبور به منظور بررسی و تصمیم‌گیری برای رفع موانع و مشکلات فرآوری تولید و ایجاد انگیزه، امید و تحرک بیشتر برای فعالان اقتصادی است.

وی، رسیدگی به وضعیت واحدهای مشکل دار در بخش‌های مختلف از قبیل صنعتی، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی کشور و اتخاذ تصمیمات مناسب برای پیشگیری از تعطیلی واحدهای یادشده با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی نهادهای مرتبط را از اخداف تشکیل این کارگروه بیان کرد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به نقش نهادهای اجرایی استان در مسیر عملیاتی کردن بسترهای قانونی منطقه آزاد انزلی برای رونق هرچه بیشتر اقتصادی در منطقه و استان، گفت: در یک سال اخیر این سازمان اقدامات متعددی را برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی فعال در سطح منطقه انجام داده است.

سقایی افزود: این مهم منجر به رونق فضای کسب کار و خلق مزیت‌های متعدد علاوه بر مزایا و معافیت‌های قانونی موجود برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی در محدوده این منطقه شده که اثرات مثبت آن نیز به توسعه همه جانبه استان گیلان کمک می‌کند.

انتهای پیام/ ب

نظر شما