شناسهٔ خبر: 39031430 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دولت منصور هادی هم از پیشنهاد متارکه جنگ در یمن استقبال کرد

دولت مستعفی یمن به ریاست منصور هادی که مورد حمایت عربستان سعودی است از پیشنهاد توقف درگیری ها در یمن استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد رَبّـه منصور هادی» با پیشنهاد سازمان ملل متحد مبنی بر توقف درگیری‌‌ها در این کشور استقبال کرد.

«محمد علی الحوثی»، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن و سخنگوی جنبش انصارالله دوشنبه این هفته (چهار فروردین) خواستار مداخله شورای امنیت و سازمان ملل برای توقف جنگ در یمن شد.

الحوثی گفت: «ویروس کرونا تمام جهان را درنوردیده و تهدیدی برای بشریت است و ما از شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل می‌خواهیم که جلوی تجاوز قدرت‌های متجاوز علیه ملت یمن را گرفته و به محاصره این کشور پایان دهند؛ ویروس سراسر جهان منتشر شده است و ملت‌های جهان باید از صلح برخوردار بوده و بتوانند با این ویروس خطرناک مبارزه کنند.»

به دنبال این درخواست، سازمان ملل متحد از طرف‌های درگیر در یمن از جمله ائتلاف سعودی و اماراتی خواست به دلیل شرایط خاص پیش‌آمده در سایه شیوع کرونا، متارکه جنگ کنند. دولت نجات ملی یمن و جنبش انصارالله بلافاصله از این پیشنهاد استقبال کردند.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد اخیراً  گفته که «ما باید به این مسئله واقف باشیم که کشورهای ضعیف‌تر و فقیرتر دنیا از کرونا بیشترین ضرر را خواهند دید». او هشدار داده که اگر  این ویروس در مناطق ضعیف‌تر جهان منتشر شود، میلیون‌ها انسان را خواهد کشت.

گوترش چهارشنبه اعلام کرد که به منظور حمایت از این کشورهادر برابر کرونا در قاره‌های آسیا و آفریقا دو میلیارد دلار اختصاص داده است.

مقامات یمن به ویژه دولت نجات ملی و انصارالله نگران‌اند که ائتلاف متجاوز سعودی که طی پنج سال گذشته نتوانسته با سلاح و محاصره یمن، آن‌ها را به زانو درآورد، متوسل به ویروس کرونا شده و آن را در یمن منتشر کند. این کشور به دلیل پنج سال جنگ و محاصره، بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی را دارد و ده‌ها هزار یمنی به دلیل جنگ خانمان‌سوز ریاض و ابوظبی علیه یمن و یا قحطی جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/م

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما