شناسهٔ خبر: 39030355 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کرونا در آسیا؛ ابتلای نظامیان ائتلاف سعودی به کرونا/ تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان به 1000 نفر رسید

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- آخرین آمارها نشان می‌دهد که مجموع مبتلایان به کرونا در چین 81218 مورد هستند که از این تعداد 3281 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، همچنین از مجموع مبتلایان به کرونا در چین، 73650 نفر تا کنون بهبودی خود را بدست آورده‌اند و تنها 4287 نفر از مبتلایان همچنان روند درمانی را در این کشور طی می‌کنند.

تازه ترین آمار کرونا در چین؛ 4 فوتی و 47 مبتلای جدید وارداتی
مقامات بهداشتی چین اعلام کردند در 24 ساعت گذشته هیچ مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در داخل چین ثبت نشده است اما 47 مورد جدید وارداتی ابتلا به این ویروس که از کشورهای دیگر به چین سفر کرده اند شناسایی شده اند.
کمیسیون ملی بهداشت چین روز چهارشنبه اعلام کرد در شبانه روز گذشته همچنین چهار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند که سه نفر آنها در استان هوبی کانون اولیه شیوع ویروس کرونا بوده است.
در این گزارش آمده است سه هزار و 828 تن نیز در ووهان شرایط مناسبی ندارند و یک هزار و 368 تن آنها هم در شرایط وخیمی قرار دارند.
گزارش می افزاید شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در چین تا کنون به 81 هزار و 218 تن و شمار افراد فوت شده هم به سه هزار و 281 مورد رسیده است.
همزمان اعلام شد با ترخیص 491 تن از بیمارستان ها در شبانه روز گذشته شمار کل بهبود یافتگان بیماری کرونا در این کشور به 73 هزار و 650 نفر رسیده است.
بر اساس اعلام کمیسیون ملی بهداشت چین در مناطق هنگ کنگ، تایوان و ماکائو نیز تا کنون 870 نفر مبتلا و 16 نفر نیز فوت شده اند همچنین در این سه منطقه 141 تن درمان شده اند.

کرونا 6 قربانی دیگر در کره جنوبی گرفت
نهاد درمانی مسئول رسیدگی به ویروس جدید کرونا در کره جنوبی از ثبت 6 مورد فوتی دیگر بر اثر ابتلا به این ویروس خبر داد.
با اعمال تدابیر درمانی ویژه و عمل کردن مردم به توصیه‌های بهداشتی، روند کاهش تعداد ابتلای جدید و قربانیان روزانه بیماری «کووید19» در کره جنوبی ادامه دارد.
به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی، از روز گذشته تا صبح امروز (چهارشنبه) 100 مورد جدید از ابتلا به این ویروس در این کشور ثبت شده است.
بر این اساس، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 6 مورد فوتی نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش شده است.
بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کره جنوبی به 9137 نفر و تعداد کل فوتی‌ها نیز به 126 نفر افزایش یافت.
در مقابل اما تا کنون 3730 مبتلا به کرونا در کره جنوبی بهبود یافته و با به‌دست آوردن سلامتی خود، از بیمارستان مرخص شدند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز » دولت سئول قصد دارد محدودیت‌ها و کنترل‌های مرزی برای مسافران خارجی، مخصوصا اتباع آمریکایی را از روز جمعه سخت‌تر کند.

مبتلایان کرونا در سرزمین های اشغالی به 1930 نفر رسید
مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین های اشغالی با اضافه شدن 488 مورد جدید به 1930 نفر رسید.
به گزارش روسیا الیوم، با ثبت 488 مورد جدید از ابتلاء به ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی شمار مبتلایان به این ویروس در رژیم صهیونیستی به 1930 نفر رسید.
همچنین طی 24 ساعت گذشته دو نفر بر اثر ابتلاء به این ویروس در سرزمین‌های اشغالی جان باختند و تعداد جانباختگان به 3 نفر افزایش یافت.
بر اساس این گزارش، مجموعاً 53 نفر در سرزمین‌های اشغالی از ابتلاء به ویروس کرونا بهبود یافته اند و وضعیت 34 نفر هم وخیم گزارش شده است.

وضعیت نامناسب بیمارستان رژیم صهیونیستی در پی شیوع کرونا
تصاویری از داخل یکی از بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی در پی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا منتشر شده که نشان از وضعیت فاجعه‌بار نظام درمانی این رژیم دارد.
فعالان شبکه‌های اجتماعی تصاویر فاجعه‌باری را از داخل بیمارستان «هداسا» در پی شیوع کرونا در فلسطین اشغالی منتشر کردند.
بر اساس این گزارش، به علت تعداد بالای بیماران و کمبود تخت، بیمارها در راهروهای بیمارستان مذکور در قدس اشغالی قرار داده شده‌اند که به برخی از آنها کپسول اکسیژن وصل است.
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از ابتلای نزدیک به دو هزار نفر به این بیماری و فوت چهار نفر خبر داده است. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرد، ممکن است میلیون‌ها نفر در فلسطین اشغالی به کرونا مبتلا شوند و هزاران نفر بر اثر آن فوت کنند.

کنیسه ها مرکز اصلی شیوع ویروس کرونا در سرزمین های اشغالی هستند
طبق گزارش یک گروه وابسته با وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی یک چهارم موارد ابتلا به "ویروس "کرونا در فلسطین اشغالی از کنیسه ها و مراکز تجمع یهودیان افراطی نشات گرفته است.
به گزارش روز چهارشنبه روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"، آمار منتشر شده توسط یک گروه مشاوره وزارت بهداشت رژیم اشغالگر نشان می دهد که یک چهارم افراد مبتلا به کرونا در تماس با دیگر افراد ناقل این ویروس در کنیسه ها تماس داشته اند.
به نوشته این روزنامه صهیونیستی، طبق آمار جدید کنیسه ها با اختصاص آمار 24 درصد، شایع ترین مکان ابتلا به بیماری "کووید-19 " در سرزمینهای اشغالی فلسطین هستند و 5 درصد دیگر نیز در مدارس مذهبی متعلق به یهودیان افراطی به کرونا مبتلا شده اند.
براساس این گزارش، هتل ها و رستوران ها پس از کنیسه ها بیشترین موارد ابتلا به کرونا را در سرزمینهای اشغالی فلسطین ثبت کرده اند که هتل ها با 15 درصد و رستوران ها با 12 درصد از جمله آلوده ترین مکان ها در این سرزمینها حساب می شوند.
طبق گزارش گروه وابسته به وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، صندوق های انتخاباتی که 12 اسفند (2 مارس) پذیرای انتخابات پارلمانی این رژیم بودند، همراه با چند مکان عمومی دیگر هر کدام سهم 1 درصدی در انتشار ویروس داشته اند.
به نوشته روزنامه جروزالم پست، "ییتسخاک یوسف" و "دیوید لاو" خاخام های ارشد رژیم صهیونیستی نسبت به هشدار به مردم برای عدم حضور در کنیسه ها خودداری کردند و این یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا در این مکانها بود.

افشاگر سعودی: تعدادی از نظامیان ائتلاف سعودی به کرونا مبتلا هستند
افشاگر معروف اسرار خاندان سعودی که پیشتر از مخفی‌کاری ریاض در خصوص شمار مبتلایان به ویروس کرونا خبر داده بود، این بار از ابتلای نظامیان ائتلاف سعودی به این ویروس گفت.
«مجتهد» افشاگر معروف سعودی، از ابتلای شماری از نظامیان ائتلاف سعودی علیه یمن به ویروس کرونا خبر داد.
مجتهد در حساب توئیتری خود نوشت:«کرونا به جیزان و نجران رسیده و شمار زیادی از نظامیان یمنی که زیر پرچم ائتلاف (سعودی) می جنگند به کرونا مبتلا هستند و هیچ گونه رسیدگی صورت نمی‌گیرد و هیچ آماری از نظامیان یمنی و نیروهای ائتلاف که با این مبتلایان در تماس بوده‌اند، صورت نگرفته است».
مجتهد پیشتر نیز نوشته بود که بیش از 5000 نفر در منطقه قطیف و بیش از 900 نفر نیز در مکه به کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد مبتلایان در ریاض نیز بیشتر است اما آمار مشخصی در دست نیست.
او افزود که نظام سعودی ساختمان‌ها و هتل‌ها را برای کسانی که نیاز به بستری و درمان در بیمارستان‌ها ندارند، رزرو کرده است.
از سوی دیگر وزارت بهداشت عربستان سعودی روز سه‌شنبه(دیروز) اعلام کرد که اولین مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و همچنین 205 نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده‌اند.
در گزارش وزارت بهداشت سعودی همچنین آمده است که تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 767 مورد رسیده است. به ادعای این وزارتخانه فرد فوتی از اتباع افغانستان در عربستان بوده است.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در امارات به 248 نفر
منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در امارات خبر دادند.
مسئولان بهداشتی امارات از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا خبر دادند.
وزارت بهداشت امارات از ثبت 50 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و در عین حال از بهبود یافتن چهار نفر دیگر خبر داد.
وزارت بهداشت امارات با اعلام 50 مورد جدید ابتلا به کرونا، تعداد کل مبتلایان به این ویروس را 248 نفر اعلام کرد که از این تعداد، 45 نفر بهبود یافته اند.

افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در لبنان به 333 نفر
وزارت بهداشت لبنان روز چهارشنبه اعلام کرد با ثبت 29 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا‏، تعداد مبتلایان به این ویروس در این کشور تا به امروز به 333 مورد رسیده است.
وزارت بهداشت لبنان افزود: در بیست و چهار ساعت گذشته 29 مورد ابتلا جدید به ویروس کرونا در کشور ثبت شده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان به 1000 نفر رسید
رسانه‌های پاکستان به نقل از منابع رسمی این کشور اعلام کردند: شمار مبتلایان به ویروس کووید-19 در مناطق مختلف پاکستان به هزار نفر رسید.
رسانه‌های پاکستانی روز چهارشنبه افزودند: بیشترین موارد ابتلا به کرونا در ایالت سِند واقع در جنوب این کشور ثبت شده است.
ایالات پنجاب و بلوچستان پاکستان نیز به ترتیب دومین و سومین مناطق بزرگ از لحاظ بیشترین ثبت آمار ابتلا به ویروس کرونا اعلام شده است.
تاکنون هفت تن نیز در پاکستان بر اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست دادند.
براساس این گزارش، 19 بیمار کرونایی تاکنون بهبود یافته و وضعیت 5 نفر از مبتلایان به این ویروس نیز بحرانی اعلام شده است.
دولت پاکستان روزهای اخیر و براساس قانون اساسی این کشور از ارتش خواست تا برای کمک به نهادهای غیرنظامی وارد صحنه شود و از ظرفیت‌های خود برای مدیریت شیوع کرونا استفاده کند.
دولت‌های ایالتی و ارتش پاکستان به مردم توصیه کردند که در زمان تعطیلی مناطق مورد نظر از تردد غیرضروری در معابر و سطح شهرها به طور جدی پرهیز کنند در غیر این صورت با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

تازه‌ترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی منطقه
شمار مبتلایان به ویروس کووید-19 در کشورهای عربی منطقه همچنان رو به افزایش است.
شمار مبتلایان به ویروس کووید-19 در کشورهای عربی منطقه همچنان رو به افزایش است که به شرح ذیل است؛

عربستان
وزارت بهداشت عربستان امروز چهارشنبه از ثبت 133 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و گفت که با این حساب شمار کل مبتلایان در عربستان به 900 نفر رسید.
عربستان همچنین از فوت یک نفر دیگر از این مبتلایان به ویروس در مکه مکرمه خبر داد تا شمار جان باختگان از این بیماری تاکنون به دو مورد رسیده باشد.
وزارت بهداشت عربستان همچنین گفت که با بهبود یکی دیگر از مبتلایان شمار کل بهبود یافتگاه به 29 نفر رسیده است.
وزارت بهداشت عربستان بار دیگر مردم را به ماندن در خانه و دوری از تجمعات دعوت کرد و از آنها خواست مایحتاج خود را اینترنتی خریداری کنند.

اردن
وزارت بهداشت اردن هم از ثبت 26 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 153 نفر رسیده است.

کویت
خبرگزاری کویت هم به نقل از وزارت بهداشت این کشور از ثبت 4 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ظرف 24 ساعت گذشته و افزایش شمار کل مبتلایان به 195 نفر خبر داد.
در کویت همچنان قانون منع آمد و شد شبانه وضع است و مدارس و دانشگاه‌ها برای چهار ماه تعطیل اعلام شده‌اند.

عراق
در عراق هم با ثبت 30 مورد جدید ابتلا شمار کل مبتلایان به 346 نفر رسیده است که از این میان 29 نفر جان باختند و 89 نفر بهبود یافتند.

امارات
در امارات شمار کل مبتلایان 333 مورد ثبت شده است.

عمان
وزارت بهداشت عمان هم از ثبت 15 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و گفت تاکنون شمار کل مبتلایان به 99 نفر رسیده که از این میان 17 نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.

بحرین
بحرین هم از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 377 نفر و ثبت سه مورد فوتی خبر داده است.

لبنان
لبنان هم از ثبت 29 مورد جدید ابتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته و افزایش شمار کل مبتلایان به 33 مورد خبر داد.

سوریه
دولت سوریه از امروز چهارشنبه برای مبارزه با ویروس کرونا در این کشور مقررات منع آمد و شد شبانه وضع کرد. طبق این مقررات، شهروندان از ساعت 6 عصر تا 6 صبح ممنوع است.




نظر شما