شناسهٔ خبر: 39027592 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده ناجا:مسافران نوروزی سریع‌تر به شهرهایشان بازگردند

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه هموطنان بایستی به هشدارهای اعلامی از سوی ستادملی مقابله با کرونا مبنی بر پرهیز از سفر توجه کنند، از مسافران نوروزی خواست هرچه سریع‌تر به شهرهای خود بازگردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در دومین نشست قرارگاه درمانی و بهداشتی امام رضا (ع) ناجا که با حضور معاونان پلیس های تخصصی و از طریق ویدئو کنفرانس با فرماندهان انتظامی استان ها در ستاد ناجا برگزار شد، تاکید کرد: در اجرای ماموریت ها، اولویت در این مقطع کنونی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

فرمانده ناجا تصریح کرد: به منظور حفظ آرامش جامعه، پلیس فتا ضمن رصد و مدیریت فضای مجازی با تشویش گران اذهان عمومی، شایعه پردازان و نیز انتشار دهندگان هرگونه اخبار جعلی و کذب قاطعانه برخورد می کند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با اعلام اینکه واحدهایی چون نانوایی ها، سوپر مارکت ها، فروشگاه های عرضه مواد غذایی،  خوراکی و نظایر آن که مایحتاج ضروری، مورد نیاز و اولیه مردم را عرضه می کنند، تعطیل نمی شوند، تصریح کرد: مراکز تجاری، پاساژها  و صنوفی که اقلام ضروری عرضه نمی کنند، تعطیل می شوند و پلیس نیز  بر مبنای مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، این دستور را اجرایی می کند.

سردار اشتری با تاکید براینکه بایستی به خانواده های معظم شهدا و جانبازان توجه ویژه ای شود، تصریح کرد: باید با تمام توان تلاش کنیم با اتخاذ تدابیر لازم بتوانیم بهترین خدمت رسانی را به مردم عزیز انجام داده به نحوی که هموطنان احساس کنند پلیس پشتیبان و حامی آنان است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی یکی از سازمان هایی است که با توجه به ماموریت های محوله خود نسبت به سایر دستگاه های دیگر بیشتر در معرض خطر ابتلاء به ویروس کرونا قرار دارد، افزود: خوشبختانه با اشرافیت این موضوع از همان روز نخست تمهیدات خوبی برای رسیدگی به وضعیت بهداشتی و معیشتی کارکنان و خانواده های آنها اندیشیده شد که باید با جدیت بیشتری این امر دنبال و همچنین از بیماران بستری و خانواده های متوفیان دلجویی شود.

فرمانده نیروی انتظامی ضمن قدردانی از تلاش های بی شائبه همه همکاران در این نیرو، افزود: از کسانی که این روزها با عشق و علاقه و جدیت کار می کنند تشکر می کنم، به لطف و عنایت الهی امروز نیروی انتظامی بر اساس گزارش های واصله مانند دیگر ماموریت ها خوش درخشیده و وظیفه خود را به خوبی انجام داده است.

سردار اشتری  با تاکید بر آمادگی کامل نیروی انتظامی برای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص اعمال محدودیت های جدید برای پیشگیری مهار و کنترل ویروس کرونا، تصریح کرد: به سلامت همه کارکنان به خصوص کسانی که بیش از بقیه درگیر ماموریت ها هستند بایستی توجه جدی شود.

وی بر ضرورت هماهنگی های لازم فرماندهان انتظامی استان ها با استانداران محترم در راستای پیاده سازی تصمیمات ویژه هر استان تاکید کرد و افزود: برای سازماندهی پویش های مردمی، همیار سلامت بایستی بیش از پیش توجه و تلاش شود.

گفتنی است، دومین نشست ویدئو کنفرانس فرماندهی نیروی انتظامی با فرماندهان انتظامی استان ها و معاونان پلیس های تخصصی در قرارگاه درمانی و بهداشتی امام رضا (ع) ناجا برگزار و آخرین وضعیت سلامت و امنیت اجتماعی (عمومی) استان ها با اولویت استان هایی که تشدید محدودیت های تردد در آنها اعمال می شود و همچنین اقدامات و عملکرد هر رده مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، همچنین آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و قرارگاه بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح و تدابیر فرماندهی نیرو ابلاغ شد.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۷۰۱۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۹۶۲۵ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: با جان باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین ۱۳۹۹ به ۲۰۷۷ نفر رسید.

وی افزود: تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می آید. مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

نظر شما