شناسهٔ خبر: 39024448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۱۱ هزار شهروند قزوینی حضوری تحت پایش کرونا قرار گرفتند/ تولید بیش از 1 میلیون و 200 هزارلیتر الکل طبی در استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: ۱۱ هزار شهروند قزوینی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در این استان از سوی پزشکان مراکز بهداشتی به شکل حضوری تحت پایش این بیماری قرار گرفتند و 53 درصد مردم هم به صورت غیرحضوری غربالگری شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اظهار کرد: از آغاز شیوع بیماری کرونا ۵۳ درصد جمعیت استان قزوین معادل ۶۵۲ هزار و ۵۱۴ شهروند به‌صورت غیر حضوری از سوی مراقبان بهداشتی تحت پایش و غربال بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: پایش و غربالگری شهروندان قزوینی با هدف شناسایی بیماری کرونا از مهم‌ترین اهدافی است که با کمک مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای بهداشتی در استان انجام می‌شود.

حبیبی به وضعیت ترافیکی استان در سایه کرونا اشاره کرد و گفت: از تاریخ ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون، میزان تردد و تصادفات خودروها در جاده‌های استان به ترتیب ۷۴ و ۸۱ درصد کاهش داشته است.

این مسؤول با بیان اینکه مصرف سوخت در استان قزوین ۶۷ درصد کاهش داشته است، گفت: در همین مدت اقامتی در هتل‌ها، مهمانپذیرها و مسافرخانه‌های سطح استان به ثبت نرسیده است.

حبیبی در خصوص آمار تولید الکل طبی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان گفت: در همین مدت، یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۴۸۰ لیتر الکل طبی در ۲ واحد صنعتی استان تولید شده که ۳۸۵ هزار و ۵۰۰ لیتر آن صرف مصارف داخلی استان و ۸۹۰ هزار و ۹۸۰ لیتر آن بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا به خارج از استان ارسال شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین به فعالیت ۲۶ واحد تولیدی در حوزه مواد ضدعفونی کننده علیه بیماری کرونا در استان پرداخت و تشریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۸۳۸ هزار و ۵۸۴ لیتر مواد ضدعفونی کننده سطوح، پوست و ژل تولید شده که از این میان ۴۶۲ هزار و ۶۸۸ لیتر آن در داخل استان توزیع و مابقی معادل ۳۷۵ هزار و ۹۱۶ لیتر به خارج از استان ارسال شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۴۸۷ هزار ماسک پزشکی و معمولی در سه واحد استان تولید و توزیع شده است که علاوه بر آن ۲۷ کارگاه نیز تحت نظارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روزانه ۲۰ هزار ماسک تولید می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما