شناسهٔ خبر: 39023364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس:

فرهنگ‌سازی برای مصرف تولیدات داخلی، «جهش تولید» را محقق می‌کند

حجت‌الاسلام ذاکر با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی بر مصرف تولیدات داخلی عامل جهش تولید است، گفت: در این راستا نقش صدا و سیما، دانشگاه و منابر بسیار موثر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر با اشاره به اینکه به موضوع«جهش تولید» که رهبر معظم انقلاب برای سال 99 مطرح کردند می‌توان از دو جنبه نگریست اظهار کرد: برای تحقق این شعار باید جنبه سلبی آن یعنی رفع موانع تولید را در نظر داشت.

وی تصریح کرد: برای رفع موانع تولید نیز باید با قاچاق کالا مبارزه کرده و از واردات محصولاتی که تولید مشابه آن در داخل کشور وجود دارد جلوگیری کرد و از سوی دیگر سهل‌انگاری در عرصه تولید مثل اخذ مجوز را از بین برد.

نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق شعار جهش تولید باید مدیریت‌های ناکارآمد از وزارتخانه گرفته تا مسئولان مربوطه در استان‌ها تغییر یابند و از سوی دیگر به استقلال اقتصادی کشور توجه کرد.

وی با اشاره به موضوع استنباطی شعار جهش تولید افزود: در این راستا«تلاش مضاعف»، نخستین موضوع تحقق شعار جهش اقتصادی و تولید است و همچنین برای تحقق این شعار، باید ضمن حل مشکلات صادراتی کشور، نیازمندی‌های تولید کشور نیز تشخیص داده شود.

حجت‌الاسلام ذاکر با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی بر مصرف تولیدات داخلی عامل جهش تولید است اظهار کرد: در این راستا نقش صدا و سیما، دانشگاه و منابر بسیار موثر است.

وی با تاکید بر استفاده از کارشناسان مجرب برای تحقق شعار جهش تولید بیان کرد: در این زمینه باید از کارشناسان خرید، بازاریاب و علم و فناوری برای بهینه‌سازی و کیفیت و کمیت تولید استفاده کرد.

نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر احیای واحدهای تولیدی مهم و راکد برای جهش تولید تاکید کرد و افزود: بنابراین حل مشکلات کارخانه‌ها و کسانی که نیازمند سرمایه در گردش هستند باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن قانون کسب و کار و رفع موانع تولید در مجلس یازدهم گفت: از سوی دیگر اگر دولت و مجلس بر ساماندهی مدیریت تولیدات کشور تمرکز کند می‌توان به جهش تولید رسید.

حجت‌الاسلام ذاکر با تاکید بر رعایت در اخد مالیات به علت عدم فرار مدیران توانمند اظهار کرد: همچنین برخی مدیران موفق باید از مالیات معاف شوند./1350/د102/ب1

نظر شما