شناسهٔ خبر: 39022156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰ واحد صنفی متخلف در بابل پلمب شد

ساری - ایرنا - فرماندار بابل گفت که ۳۰ واحد صنفی در بابل که تعطیلی بازار را جدی نگرفتند به دلیل تخلف از مصوبات ستاد مقابله با کرونا پلمب شد.

صاحب‌خبر -

قربانعلی ولیزاده بورا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونای شهرستان بابل ۷۷۰ واحد صنفی در شهرستان مورد بازدید قرار گرفته که از این تعداد ۳۰ واحد صنفی بخاطر تخلفات موجود پلمب شد.

رییس ستاد پدافند زیستی بابل بیان کرد: در حال حاضر روزانه هشت اکیپ نظارتی بر فعالیت اصناف بازار نظارت می کند و واحدهای صنفی به غیر از نانوایی، فروشگاه خواروبار ، قصابی، مرغ فروشی، ماهی فروشی، میوه و تره بار فعال باشند پلمب می شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در روزهای اخیر بخش زیادی از اصناف و شهروندان هشدارهای لازم را جدی گرفته و برای شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا همکاری خوبی دارند.

وی گفت: بخش کوچکتری از واحد های صنفی و شهروندانی که متاسفانه هشدارهای لازم را جدی نمی گیرند این اقدام آنان بجز طولانی شدن روند شکست ویروس کرونا هیچ ارمغان دیگری برای شهرستان نخواهد داشت و اگر همه ما علاقمندیم که زودتر از این وضعیت رهایی یابیم بجز همکاری و خانه نشینی هیچ راه دیگری وجود ندارد.

در حال حاضر بیماران مشکوک به کرونای بستری در بیمارستان های بابل به ۳۲۰ نفر کاهش یافته است و ۱۵۰ تخت در بیمارستان های شهرستان در صورت نیاز به بستری بیماران مشکوک به این ویروس خالی است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هفت بیمارستان آموزشی درمانی شامل بیمارستان آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر را زیر پوشش دارد.

شهرستان بابل دروازه ورودی بیماری کرونا به مازندران بود و با شناسایی ۲ شهروندی که به قم سفر داشتند و قرنطینه کردن آنها در بیمارستان ، شیپور ورود کرونا به مازندران را به صدا در آوردند.

در جدیدترین گزارش ارائه شده از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل، تاکنون ۱۰ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا از سوی مراکز درمانی این شهرستان پذیرش شدند.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل که دارای شش بخش و هفت شهر می باشد از دو هفته پیش تاکنون در وضعیت قرمز قرار گرفت و از مردم خواسته شد برای شکست کرونا از خانه خارج نشوند.

نظر شما