شناسهٔ خبر: 39020993 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

موبایل و تبلت

گلکسی A31 سامسونگ با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی معرفی شد

گلکسی A31، میان رده ی جدید سامسونگ، با باطری ۵٬۰۰۰ میلی آمپرساعتی و ۴ گیگابایت حافظه ی رم و دوربین چهارگانه معرفی شد.

صاحب‌خبر -

سامسونگ ساعاتی پیش گوشی گلکسی ای ۳۱ (Samsung Galaxy A31) را رونمایی کرد. این گوشی در دسته ی گوشی های اقتصادی جای می گیرد و با توجه به قیمتش، قابلیت های جالبی دارد؛ از این جهت ، آنرا میتوان محصولی مهم به شمار آورد. گلکسی A31 در قیاس با گلکسی M31 ابعادی بزرگتر دارد؛ زیرا از نمایشگری ۶/۴ اینچ با پنل سوپر AMOLED و نسبت تصویر ۲۰:۹ بهره می ببرد و برخلاف بسياري از گوشی های اقتصادی، به حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر مجهز شده است.

نمایشگر گلکسی A31 سامسونگ می تواند محتوای بصری را با وضوح+ ۱۰۸۰p به تصویر بکشد. همینطور در بخش بالایی نمایشگر، بریدگی U شکل برای میزبانی از دوربین سلفی به چشم می خورد. در بریدگی بالای نمایشگر گلکسی A31، دوربینی با حسگر ۲۰ مگاپیکسلی قرار گرفته است که برای ثبت عکس های سلفی بکار می رود. داشتن نسبت عکس ۲۰:۹ باعث شده است این گوشی از خانواده ی گلکسی A دو میلی متر باریک تر از گلکسی M31 و تا حد بسیار زیادی سبک تر از آن باشد.

گلکسی A31 سامسونگ,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,موبایل و تبلت

در پنل پشتی گلکسی A31، مجموعه دوربین چهارگانه با ماژول مستطیل شکل جاي گرفته است. این مجموعه دوربین هم از لحاظ ظاهری و هم از نظر عملکرد شباهت بسیار زیادی به مجموعه دوربین به کاررفته در گلکسی ام ۳۱ دارد. در این مجموعه دوربین، حسگری ۴۸ مگاپیکسلی با پیکسل هایی به اندازه ی ۰/۸ میکرومتر در نقش دوربین اصلی ظاهر می شود و لنزی با دیافراگم f/2.0 دارد. درکنار این دوربین، سه دوربین دیگر نیز در گلکسی A31 به کار رفته اند:یکی دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق عریضِ دارای زاویه ی دید ۱۲۳ درجه ای و دیگری دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز ماکرو و آخری دوربین ۵ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق عکس های به خاطر ثبت جلوه ی بوکه.

گلکسی A31 سامسونگ,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,موبایل و تبلت

سامسونگ جزئیات زيادي از تراشه ی گلکسی A31 منتشر نکرده است؛ اما بنچمارک جدیدی که جدیدا فاش شده، نشان می دهد این گوشی به تراشه ی هلیو P65 مدیاتک متکی است. این تراشه دو هسته ی کورتکس A75 دارد که درمقایسه با هسته های کورتکس A73 به کاررفته در گوشی گلکسی M31 جدیدتر هستند و از قدرت پردازشی بیشتری بهره می برند. البته در هر صورت، دو گوشی یاد شده از لحاظ عملکرد پردازشی بسیار به هم شبیه خواهند بود.

سامسونگ اعلام کرده است مدل پایه ی گلکسی ای ۳۱ را با ۴ گیگابایت حافظه ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی و مدل قدرتمندتر را با ۶ گیگابایت حافظه ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی روانه ی بازار می کند. کاربر درصورت تمایل میتواند حافظه ی داخلی گلکسی A31 را ازطریق درگاه میکرو SD تا ۵۱۲ گیگابایت دیگر ارتقاء دهد.

گلکسی ای ۳۱ سامسونگ به باتری ۵، ۰۰۰ میلی آمپرساعتی مجهز شده است و از فن آوری شارژ سریع ۱۵ وات ازطریق درگاه USB- C پشتیبانی می کند. سامسونگ تصمیم دارد این گوشی را در رنگ های مشکی، آبی، قرمز و سفید به بازار عرضه کند. در تمامی این مدل ها، حاشیه ی بخش جلویی و ماژول دوربین اصلی دستگاه مشکی رنگ خواهند بود. تاریخ عرضه و قیمت دقیق گلکسی A31 سامسونگ به زودی مشخص خواهد شد.

گلکسی A31 سامسونگ,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,موبایل و تبلت

با مقایسه ای کوتاه بین A31 و گلکسی M31 متوجه می شویم این گوشی از سری گلکسی M به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با حسگر بزرگ تر و البته لنز دارای دیافراگم f/1.8 مجهز شده است. درضمن، حسگری ۳۲ مگاپیکسلی در نقش دوربین سلفی ظاهر می شود. گلکسی M31 باتری پرظرفیت تری دارد( ۶، ۰۰۰ میلی آمپرساعت) و مدل پایه ی آن با ۶ گیگابایت حافظه ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی عرضه می شود. قیمت پایه ی گلکسی M31 تقریبا ۲۰۵ دلار است و با درنظرگرفتن این توضیحات، پیش بینی می کنیم گلکسی A31 با قیمتی ارزان تر از ۲۰۰ دلار روانه ی بازار شود.

نظر شما