شناسهٔ خبر: 39018897 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رزمایش دفاع بیولوژیکی شهدای مدافع سلامت در سنندج برگزار شد

سنندج - ایرنا - رزمایش و عملیات دفاع بیولوژیکی تحت عنوان شهدای سلامت به منظور مقابله با بحران کرونا روز چهارشنبه با حضور تجهیزات خودرویی سپاه بیت‌المقدس کردستان در ورزشگاه ۲۲ گولان سنندج برگزار شد.

صاحب‌خبر -

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در این رزمایش عملیاتی اظهار داشت: هدف از انجام این عملیات، پاکسازی محیط‌های آلوده و دفاع از مردم در برابر ویروس مهاجم کرونا است.
سردار سیدصادق حسینی با بیان اینکه این عملیات در ادامه اقدامات سپاه برای مقابله با کرونا است، افزود: امروز تجهیزات خودرویی نقاط پیش بینی شده شهر سنندج از جمله میدان بار، پایانه حمل و نقل، خیابان طالقانی، میدان آزادی و فرودگاه را ضدعفونی می‌کنند.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه این کار در شهرستان های دیگر استان نیز انجام می‌شود، یادآور شد: در کنار این کار، هر شب سپاه در تمام شهرها اقدام به پاکسازی و سم زدایی مناطق مختلف شهری می‌کند.
سردار حسینی به توزیع ۳۷۱ هزار و ۱۰۰ لیتر مواد ضدعفونی در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۸ کارگاه تولید ماسک با ظرفیت تولید روزانه ۱۹ هزار عدد در استان ایجاد شده و ۴۵ هزار و ۷۷۵ مورد بسته بهداشتی نیز میان مردم نیازمند توزیع شده است.  
وی با بیان اینکه کار توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توسط سپاه انجام شده است، اضافه کرد: امروز نیز قرار است هشت هزار بطری مواد ضدعفونی کننده در سنندح، سقز و بانه توزیع شود.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان از ایجاد ۶ نقاهتگاه در شهرهای سنندج، سقز، بانه، مریوان و سروآباد خبر داد و تاکید کرد: این نقاهتگاه‌ها در مجموع ۵۱۹ تخت دارند و در آن امکانات آزمایشگاهی و مراقبتی برای بیماران بهبود یافته کرونایی در نظر گرفته شده است.

در این رزمایش، که استاندار کردستان، فرماندار سنندج و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی نیز حضور داشتند بیمارستان سیار شهید دکتر قاضی سنندج با ۶۰ تخت افتتاح شد و از گیت رفع آلودگی ویروس که توسط دو پژوهشگر کردستانی تولید شده نیز رونمایی شد و قرار است در ورودی بیمارستان‌ها و اماکن عمومی استان نصب و مهم مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما