شناسهٔ خبر: 39018323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۰ هزار بطری مواد ضدعفونی کننده در داروخانه‌های کردستان توزیع شد

سنندج - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۵۰ هزاربطری مواد ضد عفونی کننده نیم لیتری برای مصرف عموم مردم در داروخانه‌های این استان توزیع و پخش شد.

صاحب‌خبر -

دکتر عطالله حیدری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به اقدامات انجام شده توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان در چهار روز نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت ۱۰۰ مورد بازدید از داروخانه‌های خصوصی و دولتی و ۶۰ مورد بازدید هم از کارخانجات مواد غذایی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ تُن الکل در اختیار چهار شرکت مجوزدار تولید مواد ضد عفونی کننده و گندزدا در استان قرار گرفت، اضافه کرد: ۵۰ هزاربطری مواد ضد عفونی کننده نیم لیتری از این طریق تولید و برای مصرف عموم در داروخانه‌های سطح استان توزیع شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: بیش از ۲۰ مورد بازدید از کارخانه‌های تولیدی مواد ضد عفونی کننده و گندزدا در چهار روز نخست سال جاری انجام شده که پس از بازدید و پیگیری های مکرر، بیش از یک هزار دست لباس حفاظت فردی یک دست تولیدی ۲ شرکت مرتبط در اختیار کارکنان مراکز درمانی استان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در زمینه درمان بیماران مبتلا به کرونا ویروس هیچگونه کمبودی در سطح استان وجود ندارد و تمام داروهای مرتبط موجود و با نسخه فوکال پوینت و معاونت غذا و داروی دانشگاه قابل دریافت است.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۲۷۸ نفر رسیده است، از ظهر چهارم تا ظهر پنجم فروردین، ۱۳ نفر به تعداد مبتلایان قطعی ویروس کرونا در این استان اضافه شد.

دکتر فرزین رضاعی دیروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از ۷۱۳ نمونه آزمایش گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا جواب ۲۷۸ مورد مثبت و ۳۸۲ مورد هم منفی بوده و نتیجه آزمایش ۵۳ نفر نیز هنوز مشخص نشده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر آمار تفکیک شهرستان های استان در ابتلای قطعی به کرونا شامل سقز ۹۷ نفر، بانه ۵۹، سنندج ۵۶، کامیاران ۱۰، قروه ۱۸، مریوان ۸، دیواندره ۱۰، بیجار ۱۶، دهگلان ۲ و سروآباد نیز ۲ نفر است.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان تاکنون ۳۳ نفر است،  یادآور شد: از این تعداد در سقز ۱۵ نفر،  سنندج و قروه هر کدام سه نفر، بانه ۶ نفر، مریوان،  بیجار و کامیاران هر کدام ۲ نفر فوتی داشته‌اند.  

تاکنون ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۹۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۸ هزار و ۹۱۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

بر اساس یافته های آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز، ۱۷۶۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون هشت هزار و ۹۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این روند روز به روز در حال افزایش است.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان این بیماری در کشور به ۱۹۳۴ نفر رسید.

تا صبح امروز بیش از ۴۱ میلیون نفر در غربالگری کرونا و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت کرده‌اند. توصیه وزارت بهداشت ادامه مشارکت مردم در سامانه salamat.gov.ir است.

افرادی که علائم ابتلا به این بیماری را دارند در سامانه ثبت نام کنند. همکاران ما با آنها تماس می‌گیرند و اگر نیازی به ارجاع به مراکز درمانی داشته باشند این کار انجام می‌شود.

نظر شما