شناسهٔ خبر: 39000530 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

از «رابین‌هود طغیانگر» تا «فورد در برابر فراری» در کنداکتور پنجم فروردین تلویزیون

ایلنا نوشت: امروز (سه‌شنبه پنجم فروردین) شبکه‌های سیما میزبان برنامه‌های مختلفی از فیلم‌های سینمایی گرفته تا مستند، برنامه‌های سرگرمی و مسابقه و سریال‌های نوروزی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

شبکه یک سیما برای روز پنجم فروردین فیلم کمدی «زندانی‌ها» را در نظر گرفته است. مسعود ده‌نمکی این کمدی را در سال ۱۳۹۷ کارگردانی کرده است که هدایت هاشمی، برزو ارجمند، هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، رسول نجفیان، امیر نوری، بهنوش بختیاری و بهاره رهنما در آن بازی می‌کنند. در خلاصه داستان این فیلم طنز که روز سه‌شنبه ساعت ۹.۳۰صبح پخش می‌شود، آمده است: «طاها دانشجوی الهیات برای نوشتن پایان‌نامه خود دو زندانی را با گذاشتن سند آزاد می‌کند غافل آز آنکه آنها دنبال نقشه‌ای دیگر هستند.»

شبکه دوم سیما هم در این روز فیلم سینمایی «دوچرخه‌باز» را ساعت ۱۷ پخش می‌کند که یک کار کودک ایرانی محصول سال ۱۳۹۸ است.

روز پنجم فروردین و در ساعت ۱۵:۳۰ در شبکه سوم هم فیلم سینمایی «فورد در برابر فراری» پخش می‌شود. فیلمی در ژانر حادثه‌ای که محصول سال ۲۰۱۹ امریکا و فرانسه است. این فیلم داستان زندگی و رفاقت پیچیده کن مایلز و کرول شلبی را به تصویر می‌کشد که در اوایل دهه ۶۰ توسط شرکت فورد استخدام می‌شوند تا ماشین مسابقه‌ای قدرتمند بسازند که بتواند ماشین شرکت فراری را شکست دهد که در آن بازیگرانی همچون کریستین بیل، مت دیمون، جان برنثال، کترینا بلف، نوآ جوپ و جی‌جی فیلد ایفای نقش می‌کنند.

از شبکه پنج سیما هم در این روز فیلم سینمایی «رابین‌هود طغیانگر» را در ساعت ۱۳:۳۰ پخش می‌کند که فیلمی حادثه‌ای محصول سال ۲۰۱۸ انگلیس است.

اما جز اینها، در شبکه‌های مختلف سیما این روزها مسابقه‌ها و برنامه‌های سرگرمی متنوعی اجرا می‌شوند؛ علاوه بر برنامه‌های پرمخاطبی مانند دورهمی، عصر جدید، پنج ستاره، کودک شو و مسابقه مافیا، برنامه‌های زیر هم در نوروز از تلویزیون پخش می‌شود:

- «بچه محل»: عنوان برنامه‌ای جدید با حضور «عمو پورنگ» است که نوروز ۹۹ هر روز ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود. این برنامه با اجرای داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) به تهیه‌کنندگی مسلم آقاجان‌زاده، کارگردانی احمد درویش علی‌پور و نویسندگی محمد درویش علیپور در گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما تولید می‌شود و علاوه بر تغییرات محتوایی و فضای برنامه دکوری ویژه طراحی و اجرا شده است. داریوش فرضیایی، نعیمه نظام‌دوست، نادر سلیمانی، ملیکا شریفی‌نیا و ... از جمله بازیگران «بچه محل» هستند و همچنین فروزان بهرام‌پور، محمد اعلمی و عارفه عباسی و سینا رستگاری عروسک‌گردان‌های این مجموعه هستند و شوکت حجت، سامان مظلومی، نازنین حقیری و زینب غروی نیز به ترتیب صداپیشگی عروسک‌های یاور، داور، باور و امید همه را به عهده دارند.

- «اعجوبه‌ها»: به تهیه‌کنندگی گل محمدی و با مجری و دکور جدید در راستای نشان دادن توانمندی‌های کودکان و نوجوانان در ایام نوروز هر شب ساعت ۲۱ از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

- مسابقه «بر خط شو - شهربازی»: در نوروز ۹۹ مهمان خانه مخاطبان شبکه پنج می‌شود. این برنامه هر روز دو برنامه یک برنامه با اجرای وحید رونقی و همراهی امیر کاظمی و یک برنامه با اجرای المیرا سماواتی و شکوفه عزیزی خواهد داشت. این برنامه یک برنامه با رویکرد سرگرمی و تفریحی است و دارای بخش‌هایی همچون اسم فامیل عمومی، اسم مشاهده فیلم، اسم کتابخوانی و... است که در هر برنامه مخاطبان به صورت بر خط در مسابقه شرکت می‌کنند و در هر برنامه جایزه ۲۰ میلیون تومانی بین برندگان در مرحله نهایی تقسیم می‌شود. این برنامه ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه بامداد پخش می‌شود.

- سری دهم مسابقه «هوش برتر»: به تهیه‌کنندگی پیمان پورمقیمی‌ با اجرای افشین زی‌نوری بر پایه بازی‌های شنیداری، دیداری، هوش و قدرت ذهنی افراد است که به چالش کشیده می‌شوند. این برنامه هر شب ساعت ۱۹ در شبکه نسیم پخش شده و بازپخش آن در ساعات ۳، ۸ و ۱۳ روز بعد از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود.

اما جز این برنامه‌های سرگرمی، تلویزیون در نوروز برای مخاطبان خود سریال‌هایی متنوعی در نظر گرفته است. «پایتخت ۶»، «کامیون»، «دوپینگ» و «میان‌بر» چهار سریالی هستند که در ایام نوروز از آنتن شبکه‌های یک، دو، سه و پنج پخش می‌شود. روز سه‌شنبه پنجم فروردین، قسمت پنجم سریال پایتخت ۶ ساعت ۲۲ از شبکه یک، قسمت پنجم سریال کامیون ساعت ۲۱ از شبکه دو و همچنین قسمت هشتم سریال دوپینگ ساعت ۲۰ از شبکه سه پخش می‌شود. سریال میان‌بر هم که از مدتی پیش پخش خود را از شبکه پنج سیما آغاز کرده، ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود.

۲۵۸۲۵۸

نظر شما