شناسهٔ خبر: 38966366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آخرین وضعیت بارندگی‌ها در اصفهان/ آمادگی مدیریت بحران برای مقابله با سیل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به فعال شدن سامانه ناپایدار جوی از امروز، گفت: از دو روز گذشته اعضای ستاد مدیریت بحران در حالت آماده‌باش هستند و مرخصی‌ها لغو شده است، بنابراین مسؤولان محلی در محل‌ کار خود حضور دارند.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: پیش‌بینی هواشناسی  بیانگر این است که یک سامانه ناپایدار از امروز در استان فعال و منطقه غربی را در بر بگیرد و در این مناطق دما 5 تا 7 درجه کاهش پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه این سامانه تا دوشنبه روی استان فعال خواهد بود، تصریح کرد: فردا بیشترین بارش‌ها در مناطق شمال و شرق انجام خواهد شد.

وی افزود: بنابراین از دو روز گذشته اعضای ستاد مدیریت بحران در آماده‌باش هستند و مرخصی‌ها لغو شده است، بنابراین فرمانداران، شهرداران و دهیاران در محل‌های کار خود حضور دارند.

شیشه‌فروش گفت: در جلسه‌ به صورت ویدئو کنفرانس تأکید شده تا کلیه اقدامات در مدیریت سیل با پروتکل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از بیماری کرونا باید انجام گیرد، همچنین به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و آب منطقه‌ای هم اعلام شد که مسیرهای رودخانه مورد بازبینی قرار گیرد و اگر مسیری بسته و یا مانعی در آن وجود دارد، بازگشایی شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان عنوان کرد: به اداره راه و شهرداری‌ها گفته شد پل‌های که در بیرون و داخل شهرها، جاده‌ها و روستاها وجود دارد، وضعیت ایمنی آن مورد بررسی قرار گیرد و همچنین از هواشناسی خواسته شده به‌صورت نقطه‌ای به ستاد بحران اطلاع رسانی کند.

وی خاطرنشان کرد: 42 پایگاه راهدارخانه فعال و اکیپ‌های زمستانه در مناطق غربی و 750 نفر نیرو در اداره راه و  تعداد 550 دستگاه  ماشین‌آلات این اداره در جاده‌ها مستقر هستند تا با هرگونه بحران مقابله شود.

شیشه فروش با بیان اینکه 43 پایگاه هلال‌احمر که یکی از آن‌ها امداد هوایی است فعال و امکانات امدادی در آن تعبیه‌ شده است؛ افزود: 220 پایگاه اورژانس جاده‌ ای در اصفهان و کاشان فعال است و اکیپ‌های اختصاصی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز آمادگی لازم را دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه رصد ایمن‌سازی مراکز جمعیتی از شهرداری‌ها، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی خواسته شده است، ادامه داد: همچنین از آب منطقه‌ای خواسته شده که منابع و مصارف را کنترل کنند و مخازن پخش سیل آب نیز مورد بررسی قرار گیرد؛ حجم زاینده‌رود اکنون 373 میلیون مترمکعب است که در مقایسه با بلندمدت با کاهش 50 درصدی روبه‌رو است.

انتهای پیام/63102/آ 30/

برچسب‌ها:

نظر شما