شناسهٔ خبر: 38958339 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

دانستنی‌های پزشکی/ 106

با داروی دی‌هیدروارگوتامین در ویکی‌آنا آشنا شوید

دی‌هیدروارگوتامین دارویی است که برای درمان سردردهای میگرنی است و هرگز نمی‌تواند نقش پیشگیری‌کننده در بروز سردرهای میگرنی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از webmd، دی‌هیدروارگوتامین دارویی است که برای درمان سردردهای میگرنی و خوشه‌ای استفاده می‌شود.

این دارو برای میگرن‌هایی که تنها یک طرف مغز(میگرن همی‌پلژیک یا نیمه فلجی) را تحت تأثیر قرار می‌دهد تجویز شده ولی به‌منظور جلوگیری از بروز میگرن توصیه نمی‌شود.

دی‌هیدروارگوتامین چه عوارضی دارد؟

سرگیجه، خواب آلودگی، سردرد، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و گرگرفتگی بخشی از عوارض جانبی این دارو است که در صورت بروز آن حتماً پزشک معالج باید از آن مطلع شود.

در این میان عوارض جانبی جدی دیگری هم وجود دارد که البته احتمال بروز آنها بسیار کم است. بخشی از آنها عبارتند از: کاهش ضربان قلب، درد قفسه سینه، مشکلات کلیوی، سردی و افتادگی انگشتان دست، کبودی دست و پا و...

منع مصرف دی‌هیدروارگوتامین در چه مواردی است؟

مصرف این دارو در زمان بارداری ممنوع است. این دارو در دوران بارداری جزو داروهای گروه X است. (گروه‌های دارویی که به‌واسطه مصرف مادر در دوران بارداری به جنین آسیب می‌زند به 6 گروه A ,B ،C ,D ،X و N تقسیم می‌شود گروه A از همه بی‌خطرتر و X پرخطرترین است).

این دارو همچنین در صورت انجام عمل‌های آنژیوپلاستی هم نباید مصرف شود.

تداخلات دارویی دی‌هیدروارگوتامین چیست؟

مصرف همزمان این دارو با سایر تنگ‌کننده‌های عروقی باعث افزایش انقباض عروقی می‌شود.

منبع اصلی

انتهای پیام/4105/

نظر شما