شناسهٔ خبر: 38930383 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

پرواز بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه سبز بغداد

بالگردهای آمریکایی از شامگاه چهارشنبه بر فراز منطقه امنیتی سبز بغداد به پرواز درآمدند.

صاحب‌خبر -

العالم ـ عراق

آسمان بغداد پایتخت عراق در هفته جاری شاهد پرواز شبانه روزی هواپیماها و بالگردهای آمریکایی بوده است. منابع عراقی تاکنون به علت پرواز بالگردهای آمریکایی در شامگاه چهارشنبه بر فراز منطقه امنیتی سبز بغداد اشاره نکرده اند.

از سوی دیگر "قصی الانباری" مسؤول دفتر سازمان بدر در استان الانبار نیز چهارشنبه شب اعلام کرد که هواپیماهای جنگی آمریکا بر فراز مقر الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در غرب عراق درحال پرواز هستند.

به گزارش تارنمای خبری "المعلومه" عراق، الأنباری افزود: هواپیماهای آمریکایی از سه روز پیش در حال پرواز بر فراز مقرهای سازمان الحشد الشعبی در "عمرم"در استان الأنبار هستند.

وی تصریح کرد: هدف از این پروازها تأمین امنیت ورود یگان هجومی ۱۰۱ آمریکا به پایگاه عین الأسد است.

مسؤول دفتر سازمان بدر در الانبار گفت که نیروهای آمریکایی در صدد هستند با پروازهای گسترده بر فراز مقرهای سازمان الحشد الشعبی، این گروه را تحریک کنند و بهانه جدیدی برای بمباران مراکز نیروهای مردمی به دست آورند.

الانباری اظهار کرد: الحشد الشعبی اقدامات پیشگیرانه‌ای برای مقابله با هر گونه حملات احتمالی علیه مقرهای این سازمان در الأنبار درپیش گرفته است.

برخی از رسانه‌های خارجی و عراقی پیش از این گفته بودند که لشکر ۱۰۱ هوابرد با عنوان «عقاب‌های تیز پرواز» به زودی وارد عراق می‌شود تا جایگزین یک شرکت امنیتی شود، اما "«میلس کاگینس» رییس ائتلاف آمریکایی موسوم به "ضد داعش" روز یکشنبه خبر انتقال این یگان را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، چهارشنبه شب گذشته از جنوب منطقه «الراشدیه» در حومه شهر بغداد چندین راکت به سمت پایگاه نظامی التاجی (محل استقرار نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش) در حومه شمالی پایتخت شلیک شد.

در جریان این حمله بیش از ۱۰ راکت کاتیوشا به پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد اصابت کرد که منجر به هلاکت ۲ تن از نظامیان تروریست آمریکایی و یک نظامی بریتانیایی شد و حداقل ۱۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

پایگاه التاجی روز شنبه این هفته نیز برای دومین بار با ۳۳ راکت کاتیوشا هدف قرار گرفت که در این حمله ۲ نیروی عراقی و سه نظامی عضو ائتلاف بین‌المللی زخمی شدند.

پایگاه نظامی التاجی در ۲۷ کیلومتری شمال بغداد و نزدیکی مرزهای جنوب استان صلاح الدین واقع شده و آمریکایی‌ها حضور خود را در این پایگاه با هدف آموزش نظامیان عراقی توجیه کرده‌اند؛ منطقه التاجی دروازه شمالی برای ورود به شهر بغداد محسوب می‌شود و جاده راهبردی مرکز - شمال از حومه آن می‌گذرد.

نظر شما