شناسهٔ خبر: 38920813 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

اگر این گروه خونی را دارید کرونا نمی گیرید!

یافته‌های ابتدایی پژوهش یک گروه از دانشمندان و پزشکان چینی نشان می‌دهد بین میزان ابتلا به ویروس کرونا و گروه خونی بیماران کووید-۱۹ رابطه وجود دارد.

صاحب‌خبر -

یافته‌های آزمایش‌ها و تحقیق‌های این پزشکان چینی در سایت medRxiv منتشر شده و البته هنوز به مرحله داوری و تایید نهایی نرسیده است. آنها گروه خونی ۲۱۷۳ بیمار کرونامثبت از جمله ۲۰۶ مورد فوت‌شده را در سه بیمارستان در شهرهای ووهان و شنژن بررسی و یافته‌ها را با ۳۶۹۴ فرد سالم در ووهان مقایسه کردند. بر این اساس، دارندگان گروه خونی O با نزدیک به ۳۴ درصد در افراد سالم بیش از گروه‌های خونی A، B و AB بودند.

مفاهیم: گروه خونی چیست؟

در بخش احتمال ابتلا به ویروس کرونا دارندگان گروه خونی A با حدود ۳۸ درصد بالاتر از دیگر گروه‌های خونی قرار می‌گیرند و گروه خونی O هم با ۲۶ درصد پایین‌ترین احتمال ابتلا را دارد. از آنجا که گروه خونی AB بسیار کمتر از دیگر گروه‌هاست، طبعا تعداد بیماران در این گروه کمتر است. مطالعه سن و جنس ۱۸۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های ووهان هم نشان داد این دو عامل (سن و جنس) کمترین تاثیر را بر پراکندگی گروه‌های خونی در بیماران کووید-۱۹ دارد.

یافته نهایی پژوهش هم این است: احتمال ابتلا به کرونا در گروه خونی A بیش از دیگر گروه‌ها و احتمال ابتلا به کرونا در گروه خونی O کمتر از دیگر گروه‌هاست. پزشکان چینی بر این باورند که با توجه به تاثیر بسیار کم نوع گروه خونی بر میزان ابتلا به کرونا، نمی‌توان بر اساس یافته‌های این پژوهش حکم کلی صادر کرد. از این رو، تنها راه جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری رعایت کردن مسائل بهداشتی و تن دادن به قرنطینه خانگی است.

 

نظر شما