شناسهٔ خبر: 38915624 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

‍ استاندار ایلام:

ماندن در خانه سهم مردم در مهار بحران کرونا است

استاندار ایلام گفت: سهم مردم ایلام و سایر شهروندان در مهار بحران کرونا، ماندن در خانه و توجه به توصیه های پزشکی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه رزمایش بزرگ ضدعفونی شهر ایلام اظهار داشت: همه دستگاه ها و نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج شده اند تا شهر ایلام را ضد عفونی کنند اما باز اگر مردم رعایت نکنند، بحران کرونا مهار نمی شود.

وی عملکرد استان نسبت به سایر استانها در مقابله و پیشگیری از بیماری را مناسب ارزیابی کرد و افزود: همه تمهیدات لازم برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در ستاد مبارزه با کرونا اندیشیده شده است.

استاندار ایلام گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شهید مصطفی و بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی در آشیانه بالگرد برای بیماران کرونا، 2  باشگاه ورزشی نیز برای دوران نقاهت بیماران کرونایی آماده شده است.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: با همکاری سپاه، ناجا، ارتش، دامپزشکی، آب و فاضلاب روستایی و سایر دستگاه ها ضدعفونی شهر ایوان انجام گرفته است و شهر ایلام نیز ضدعفونی می شود.

وی تاکید کرد: ملت ایران امسال عید و چهارشنبه سوری ندارد و همه در همدردی با بازماندگان افراد فوت شده از کرونا که شمار آنان تاکنون ۸۴۰ نفر بوده است همدردی می کنیم.

سلیمانی دشتکی گفت: مردم همراهی خوبی داشته اند و در پنجشنبه و جمعه آخر سال با توجه به توصیه ها در آرامستانها حضور پیدا نکردند.

استاندار ایلام اظهار داشت: همه مهمانسراها ، بوم گردی ها و اماکن اقامتی و سیاحتی استان تعطیل است و امیدواریم که مردم با حذف دورهمی عید و مهمان پذیری بتوانند بیماری کرونا را قطع زنجیره کنند.

وی از تلاش همه فعالانی که برای ضدعفونی شهر و مهار بیماری کرونا در استان تلاش می کنند، قدردانی کرد.

رزمایش ضدعفونی شهر ایلام توسط گروه های جهادی شب گذشته دوشنبه ۲۶ اسفندماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار ایلام برگزار شد.

به گفته فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام، ۱۰۰ گروه جهادی متشکل از سپاه، بسیج، ناجا، روحانیت و اصحاب رسانه برای ضدعفونی شهرهای ایلام ساماندهی و تشکیل شده است.

نظر شما