شناسهٔ خبر: 38889841 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

الحوثی: کرونا ساخت آمریکاست / متجاوزان مسئول شیوع احتمالی کرونا در یمن هستند

عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد، ائتلاف سعودی-آمریکایی مسئول هرگونه شیوع احتمالی کرونا در یمن است، زیرا متجاوزان بر آسمان و گذرگاه های زمینی و دریایی یمن سیطره دارند‌.

صاحب‌خبر -

العالم - یمن

محمد علی الحوثی دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری "سبأ" یمن تاکید کرد کشورهای عضو ائتلاف آمریکایی-سعودی و هم‌پیمانان آن‌ها شهروندان خود را از هرگونه سفر و تحرک باز می دارند، پس چگونه در شرایط کنونی اجازه داده‌اند ۴ پرواز وارد یمن وارد شود در حالی که پروازها در اکثر کشورهای جهان متوقف شده است؟

الحوثی تاکید کرد: متجاوزان در مناطق تحت اشغال خود، عمدا از انجام هر گونه اقدامات پیشگیرانه و قرنطینه خودداری می کنند، گویی خبر ندارند که شیوع ویروسی به اسم کرونا در جهان رو به گسترش است!

وی افزود: صدور اجازه فرود چهار پرواز در یمن، آن هم در یک روز، اقدامی خبیثانه از سوی متجاوزان ائتلاف آمریکایی-سعودی و هم‌پیمانان آنهاست و این در حالی است که در ماه‌های گذشته حداکثر در هفته یک یا دو پرواز به یمن وارد می شد و گاهی هم چندین ماه اجازه ورود هیچ پروازی به یمن داده نمی شد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در ادامه تاکید کرد: کسانی که مردم یمن را با سلاح‌های خود می‌کشند، قطعاً در کشتن مردم با روش های کم‌هزینه‌تر درنگ نمی کنند و ما اکنون قاتل واقعی ملت یمن را بار دیگر معرفی می‌کنیم و می‌گوییم که کرونا ساخت آمریکا است.

الحوثی تصریح کرد: متجاوزان علاوه بر محاصره و کشتار و قتل عام مردم یمن، حتی از رسیدن کمک های انسانی نیز جلوگیری می کنند.

نظر شما