شناسهٔ خبر: 38760768 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اخبار معارفی رسانه‌ها/ تمهیدات مؤسسه مهد قرآن برای استمرار آموزش‌ها

«تمهیدات مؤسسه مهد قرآن برای استمرار آموزش‌ها» یکی از مهم‌ترین اخبار معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 20 اسفندماه اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خرگزاری فارس، امروز تا ساعت 14:30 تعداد شش خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «تشکیل قرارگاه مبارزه با کرونا در بسیج مداحان/ توصیه به برگزاری هیئت در فضای مجازی» آمده است: یوسف ارجونی، مسئول سازمان بسیج مداحان صبح امروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در ستاد سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئت‌های مذهبی کشور در جمع تعدادی از فعالان عرصه ستایشگری افزود: جامعه ستایشگری برای جلوگیری از شیوع این بیماری در کشور، اقداماتی را در دستور کار قرار داده تا با همکاری مدیران هیئت‌های مذهبی و جامعه ستایشگر، کمکی به نهادهای امدادی و درمانی کشور کرده باشد. ستاد فرعی مبارزه با کرونا در رده‌های استانی تا پایین‌ترین سطح کانون‌های سازمان بسیج مداحان، برپا شده است.
ارجونی در ادامه به تبیین نقش وظایف جامعه ستایشگر خصوصاً مدیران هیئت‌های مذهبی برای مقابله با ویروس کرونا و جمع‌آوری کمک‌های خیرین و معتمدین محلی توسط مدیران هیئت‌ها و توزیع رایگان ماسک و اقلام بهداشتی در بین مردم پرداخت و با اشاره به لغو جلسات هیئت‌های مذهبی اذعان کرد: با توجه به اینکه مساجد، سنگرهای جامعه ستایشگری محسوب می‌شوند، متولیان هیئت‌های مذهبی و نخبگان عرصه ستایشگری برای تأمین و تجهیز اقلام سم‌پاشی برای ضدعفونی کردن اماکن مذهبی مثل مهدیه‌ها، مساجد، حسنیه‌ها در شهرها اقدامات مناسبی را در دستور کار دارند. در چنین وضعیتی وظیفه مادحین تأکید بر عزم ملی و همکاری همه‌جانبه هیئت‌های مذهبی برای ارتقاء روحیه مردم و مقاومت در برابر این ویروس است.
پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «برگزاری مراسم «ام داود» در حرم امام رضا(ع) و پخش از رسانه ملی»، «آموزش سوره مبارکه کوثر/ تمرین سرود زهرای کوثر+فیلم»، «نماهنگ امیر عباسی برای وفات حضرت زینب (س)+فیلم»، «برگزاری مجازی مراسم ام داود در حرم حضرت معصومه (س) و سیدالکریم(ع)» و «تلاوت ترتیل صفحه ۳۲۵ قرآن باصدای عبدالباسط+صوت و متن آیات» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، یکی از پرکارترین روزهای خود را پشت سر گذاشته و تا این ساعت تعداد هفده خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «فراخوان مسابقه ترسیم زن طراز انقلاب اسلامی منتشر شد» آمده است: سازمان بسیج جامعه زنان سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در راستای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و به مناسب روز قشر این سازمان فراخوان مسابقه ترسیم زن طراز انقلاب اسلامی منتشر کرد. بر پایه این گزارش شانزدهم اسفندماه سالروز صدور پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره 7 هزار زن شهید کشور، روز قشر بسیج جامعه زنان نام دارد که امسال سرآغاز برگزاری مسابقه‌ای فرهنگی در سطح تهران بزرگ شد. محورهای این فراخوان شامل 1.طراحی (نقاشی، عکس نوشت، طراحی پوستر، موشن‌گرافیک)، 2. تدوین (فیلم کوتاه، مستند، نماهنگ، آلبوم تصویری)، 3. انیمیشن 4.طراحی اپلیکیشن اندروید 5. شعر و داستان کوتاه است.
مهلت ارسال آثار تا دهم فروردین 1399 است. به نفرات برگزیده در هر محور به صورت جداگانه جوایزی به این شرح اهدا خواهد شد: نفر اول 8 میلیون ریال، نفر دوم 5 میلیون ریال، نفر سوم 3 میلیون ریال. جهت ارسال آثار، اطلاعات شخصی از قبیل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه به آدرس الکترونیکی zanetarazenghelab@gmail.com و یا به پیام‌رسان‌های ایتا، سروش، بله و تلگرام با نام کاربریzanetarazenghelab@ ارسال شود.
شانزده خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل تازه‌ترین اثر شفیعی‌سروستانی دربارۀ امام زمان(عج) منتشر شد، جلسات حسینیۀ هدایت تا اطلاع ثانوی لغو شد، عملکرد برخی مسئولان و مداحان عامل دین‌گریزی است/ مداحی نیازمند کلاس، اخلاق و اخلاص است + فیلم، سهل‌انگاری در شیوع بیماری حرام شرعی است، صبر زینب (س) هرگز از سرِ سازش نبود، سیدمحمد هاشمی‌تبار مداح پیشکسوت اهل‌بیت(ع) درگذشت، آداب نیمه ماه رجب و اعمال ام داوود، ویژگی‌های حضرت زینب(ع)، گمشدۀ امروز انسان، نماهنگ والصبر روایتی از صبر حضرت زینب (س)، عمل به دستورات پزشکی حجت شرعی و واجب عینی است، آنچه زینب(س) را در تاریخ ماندگار کرد / زن در سنگرگاه خانواده باید محبت و معنویت را تزریق کند، در خانه بمانیم؛ با قدری تحمل از این شرایط بحرانی عبور می‌کنیم + فیلم، معجزه زینب (س) در شفای چشم آیت‌الله مامقانی/ در جنگ بیولوژیک نیازمند مقاومت زینبی هستیم، نماهنگ حضرت زینب(س) با اجرای امیر عباسی و گروه «احلی‌ من العسل»، مداحی محمود کریمی در شب وفات حضرت زینب(س)، پرچم گنبد حرم حضرت زینب (س) در شب وفات آن حضرت تعویض شد+ تصاویر، بررسی زیارتگاه‌هایی در مصر و مدینه و شام به نام مزار مطهر حضرت زینب(س)، هستند.

ایسنا

سه خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا در روز جاری شامل سروی که توفان کرونا حریف آن نمی‌شود، پخش زنده دعای امّ داود از ۴ شبکه رادیو و تلویزیونی و بانوی عاشورا الگویی برای زنان عصر حاضر، هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز سه خبر با عناوین پیروزی پس از صبر بر مشکلات به دست می‌آید، پخش زنده دعای ام داود از حرم رضوی از شبکه یک سیما و مرثیه‌ای برای شهدای گمنام به‌بهانه درگذشت آیت‌الله حبیبی منتشر کرده است.

میزان

دو خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری نیز شامل « «حضرت زینب(س)» فرهنگ عاشورا و مهدویت را به هم متصل کردند» و «دعای ندبه بدون مستمع/ مطیعی در فضای مجازی استغاثه می‌کند» هستند.

ایبنا

«ستیز بین دو نگارش متضاد از اسلام پس از شهادت امام علی(ع)» عنوان تنها خبر منتشر شده در صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران در روز جاری است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز فقط یک خبر با عنوان « تمهیدات مؤسسه مهد قرآن برای استمرار آموزش‌ها» منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است: زینب کریمی، مدیر مهد قرآن شکوفه‌های دفتر مرکزی مؤسسه مهد قرآن از استمرار برنامه‌های آموزشی نوگلان به دلیل تعطیلی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد. از آغاز زمان تعطیلی با ایجاد روش‌های خلاق و نوآورانه و متناسب با شرایط و مقتضیات فرهنگ خانواده‌ها با استفاده از فضای مجازی برنامه‌های آموزشی نوگلان مهد شکوفه‌ها استمرار و پیگیری شده است.
کریمی افزود: ارسال داستان‌ها و اشعار کوتاه آموزشی، سرگرمی، یادآوری ایام و مناسبت‌های ویژه (روزهای درختکاری و پدر)، پیام های رعایت بهداشت فردی و خانوادگی به تناسب سن، واحد کار، تکلیف در منزل، مشارکت والدین در فرایند یادگیری و آرامش فرزندان از جمله اقدامات برای استمرار آموزش‌ها بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

سه خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «مراسم یادبود مرحوم حسین شیخ‌الاسلام در فضای مجازی برگزار می‌شود»، «بانویی که در مجلس یزید غوغا کرد/ حضرت زینب (س) مدافع رسالت حسینی در کربلا بود» و «حدیث امام سجاد (ع) درباره حضرت زینب (س)» هستند.

انتهای پیام

نظر شما