شناسهٔ خبر: 3868290 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تظاهرات هزاران کامرونی‌ علیه بوکوحرام

صاحب‌خبر -

شفقنا-هزاران تن از مردم کامرون امروز(شنبه) با برگزاری تظاهرات در پایتخت این کشور، اقدامات تروریستی گروه بوکوحرام را محکوم کرده و از ارتش کشورشان در مبارزه با این گروه تروریستی اعلام حمایت کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته یکی از سازمان‌دهندگان، این راهپیمایی در شهر یائونده، پایتخت کامرون به هدف آگاه‌سازی مردم این کشور به ویژه ساکنین مناطق جنوبی درباره تهدید بوکوحرام که عمدتا تمرکز حملات فرامرزی آن به مناطق شمالی این کشور معطوف بوده، برگزار شد.

شهر یائونده در مرکز کامرون واقع است.

گوبای گاتاما، دبیر یکی از نشریات کامرون و از سازمان‌دهندگان راهپیمایی امروز اظهار کرد: آنچه که مهم است این است که به کامرونی‌ها بگوییم ما در جنگ با بوکوحرام قرار داریم و بخشی از کشور ما تحت تاثیر این جنگ قرار گرفته است به طوری که حدود 150000 تن در اثر این جنگ آواره شده اند.

این در حالی است که علاوه بر آواره شدن هزاران تن از مردم کامرون در اثر حملات بوکوحرام، هزاران آواره نیجریایی نیز به مناطق شمالی کامرون گریخته اند.

گاتاما تاکید کرد: حدود 170 مدرسه در مناطق شمالی کامرون در اثر درگیری‌ها با بوکوحرام، تعطیل شده اند.

این در حالی است که دامنه اقدامات تروریستی گروه بوکوحرام در نیجریه که از شش سال پیش تا کنون ادامه داشته‌اند به کشورهای همسایه نیز کشیده شده است. چند کشور همسایه نیجریه شامل کامرون، نیجر و چاد حملات مشترکی را به منظور مقابله با بوکوحرام آغاز کرده و در هفته های اخیر مدعی شده‌اند که برخی مناطق را از این گروه بازپس گرفته اند.

 

انتهای پیام

http://www.shafaqna.com/persian/

برچسب‌ها:

نظر شما