شناسهٔ خبر: 38573246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر:

استقرار پایگاه‌های فرهنگی در مناطق حاشیه شهرهای استان بوشهر

بوشهر - مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر از استقرار پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در مناطق حاشیه شهری با استفاده از ظرفیت مساجد و روحانیون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مظفری ظهر یکشنبه در نشست با روحانیون پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی مستقر در مناطق حاشیه شهرهای برازجان و بوشهر با تأکید بر نقش مؤثر پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه اظهار داشت: این پایگاه‌ها باید حلقه رابط دستگاه‌های اجرایی و مردم باشند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه در موقعیت کنونی همه دستگاه‌های اجرایی با تقویت آگاهی‌های عمومی باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند افزود: مساجد پتانسیل بسیار خوبی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که باید از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت کشور اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه سازمان تبلیغات اسلامی استان موظف شده است در بحث پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد و شبکه تبلیغی با استقرار هشت پایگاه فرهنگی و اجتماعی در حاشیه شهرهای بوشهر و برازجان اقدام به انجام اقداماتی در راستای ارتقا سطح فرهنگ جامعه و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر با تقدیر از اقدامات ارزشمند انجام گرفته در حوزه آسیب‌های اجتماعی توسط پایگاه‌های فرهنگی بر لزوم مستندسازی و ارائه گزارشات تکمیلی از روند اجرای طرح‌ها برای ارائه به کارگروه فرهنگ اجتماعی استان و در نهایت شورای اجتماعی کشور شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی رابطین دولت و مردم هستند، افزود: علاوه بر انجام فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی رؤسای پایگاه‌های فرهنگی استان باید مشکلات مردم را در مناطق فعالیت خود رصد کرده و به دستگاه‌های مربوطه انتقال دهند.

نشست مسئولین پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی هشت گانه محلات حاشیه شهرهای بوشهر و برازجان با حضور محمد مظفری سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر و حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و رؤسای ادارات سازمان تبلیغات شهرستان‌های بوشهر و برازجان در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد.

نظر شما