شناسهٔ خبر: 38535818 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امیر دریادار دوم مرادی‌نیا:

ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی به تمام پادگان‌های نداجا/ برای مقابله با ویروس کرونا آماده بودیم

رئیس اداره بهداشت و درمان نداجا گفت: تیم‌های بهداشتی در تمامی مراکز و پادگان‌ها مستقر شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،   امیر دریادار دوم پزشک محسن مرادی‌نیا رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش درباره اقدامات این نیرو در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در پادگان‌ها و مراکز نداجا اظهار کرد: ما از ابتدای شیوع این ویروس در کشور چین و پیش از آنکه به کشورمان منتقل بشود، دستورالعمل‌های بهداشتی را از وزارت بهداشت و اداره بهداشت و درمان ارتش دریافت و به تمامی مراکز درمانی و پادگان‌های نیروی دریایی ارتش در مناطق مختلف به ویژه مناطق عملیاتی ابلاغ کردیم.

او افزود: در این راستا تیم‌های بهداشتی آموزش‌های لازم را کسب کردند تا علاوه بر نظارت، از بروز و شیوع این ویروس جلوگیری کنند. پس از اینکه این ویروس وارد کشور شد، نداجا همراه با ستاد ارتش اقدام به تشکیل قرارگاه پدافند زیستی با حضور فرماندهان و معاونت‌های این نیرو کرد و در این قرارگاه تصمیمات خوبی اتخاذ و عملیاتی شد.

امیر مرادی‌نیا گفت: سرویس‌های خدماتی پرسنل وظیفه و کادر در سراسر کشور مرتب سم‌پاشی و ضدعفونی می‌شود. آموزش‌های بهداشتی به پرسنل ارائه شده و میزان دمای بدن مراجعان به طور دائم سنجیده می‌شود تا فردی آلوده به ویروس کرونا وارد پادگان‌ها و مراکز نشود. افرادی هم که مشکوک بودند به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

رئیس اداره بهداشت و درمان نداجا با بیان اینکه تیم‌های بهداشتی در تمامی مراکز و پادگان‌ها مستقر شده‌اند، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های نیروی دریایی ارتش در همکاری با وزارت بهداشت و درمان، نقش مهمی در درمان و راهنمایی مراجعان و بیماران داشته است.

او با تاکید بر اینکه هیچ یک از مراکز و پادگان‌های نیروی دریایی ارتش قرنطینه نیستند، گفت: خوشبختانه هیچ یک از سربازان، کارکنان و خانواده‌های کارکنان نداجا مبتلا به ویروس کرونا نیستند.

دریادار دوم مرادی‌نیا گفت: تمام پیش‌بینی‌های لازم به عمل آمده و برای خانواده‌های کارکنان نیروی دریایی ارتش نیز که در منازل مسکونی این نیرو سکونت دارند، اقدامات لازم جهت پیشگیری به وجود آمده است.

انتهای پیام/

نظر شما