شناسهٔ خبر: 38535523 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت‌الاسلام خسروشاهی در پی ابتلاء به کرونا درگذشت

حجت الاسلام سید هادی خسروشاهی موسس مرکز فرهنگی اسلامی اروپا و صاحب تالیفات متعدد به زبان‌های عربی و فارسی در پی ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان ، گروه قرآن و معارف: حجت الاسلام سید هادی خسروشاهی، که از چند روز پیش در قم گرفتار بیماری کرونا شده بود، چهارشنبه، ۷ اسفند ماه به بیمارستان منتقل و پس از تأیید تست کرونا بستری شد، اما به دلیل کهولت سن، روز پنجشنبه، ۸ اسفند ماه به رحمت ایزدی پیوست.

 

مرحوم حجت الاسلام خسروشاهی بیش از ۸۰ جلد کتاب به زبان فارسی و عربی (علاوه بر صد‌ها مقاله در نشریات اسلامی ایران و جهان اسلام) تألیف کرده است که بیش از ۴۰ جلد آن، تاکنون بار‌ها در داخل و خارج منتشر شده و بعضی از آن‌ها بیش از ۳۰ بار تجدید چاپ شده‌اند. علاوه بر تألیفات و ترجمه‌ها، ۱۲۰ جلد کتاب دیگر نیز با تحقیق، توضیح و یا مقدمه و اشراف ایشان در ایران و ایتالیا و مصر و … چاپ و منتشر شده است.

 

ایشان در سال ۱۳۵۲ شمسی، «مرکز بررسی‌های اسلامی قم» را به عنوان مرکزی وابسته به حوزه علمیه قم، تأسیس کرد و به ثبت رساند و سپس در سال ۱۳۶۱، «مرکز فرهنگی اسلامی اروپا» را در رم تأسیس نمود که هر کدام از این دو مؤسسه ده‌ها کتاب ارزشمند در زمینه‌های اسلامی، از جمله قرآن مجید و نهج البلاغه را به زبان‌های عربی، انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی و … ترجمه و منتشر کرده‌اند که این اقدام در نشر فرهنگ اسلامی در سطح دنیا، از ارزش بالایی برخوردار است. 

 

رئیس جمهوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و جمعی از شخصیت های علمی فرهنگی کشور درگذشت این استاد برجسته حوزه و شخصیت تقریبی را در پیام های جداگانه تسلیت گفتند.

 

پایان پیام/ 9

نظر شما