شناسهٔ خبر: 38535519 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جواب آزمایش کرونای سومین فرد کردستانی مثبت شد

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اعلام نتیجه نهایی آزمایش مثبت سومین بیمار در این استان گفت: تعداد بیماران کرونا مثبت قطعی تا ظهر جمعه به سه نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

دکتر فرزین رضاعی عصر جمعه اظهار داشت: بر اساس نتایج آزمایشات تکمیلی از ظهر دیروز تا پیش از ظهر امروز، آزمایش یک فرد مبتلای دیگر مثبت شد و اکنون به صورت قطعی سه نفر مبتلا به کرونا ویروس در استان تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: از مجموع نمونه‌هایی که برای اعلام نتیجه نهایی از افراد مشکوک در این استان به تهران فرستاده شده تاکنون نتیجه سه بیمار مثبت اعلام شده که یک نفر مربوط به شهرستان سنندج، یک نفر سقز است و از جزییات بیمار و محل سکونت نفر سوم هنوز اطلاعاتی از سوی وزارت بهداشت در اختیار ما قرار نگرفته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه نتایج بررسی‌های انجام گرفته بیانگر این موضوع است که پیک اصلی ابتلای به این ویروس هفته آینده اتفاق خواهد افتاد، از مردم خواست نهایت سعی خود را در رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه بکار گرفته و از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز و با دوری از استرس از انتشار بیشتر کروناویروس جلوگیری کنند.
 

بیمارستان توحید سنندج آماده ارائه خدمات درمانی به موارد احتمالی بیماران کرونایی
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز از آمادگی تجهیزاتی، پرسنلی، دارویی و آزمایشگاهی در مراکز درمانی این استان بویژه بیمارستان توحید برای ارائه به بیماران احتمالی و مبتلایان به ویروس کرونا خبر داد.

 دکتر آرزو فلاحی افزود: نزدیک به ۶۰۰ نفر از پزشکان و سایر کادر بهداشتی درمانی بیمارستان با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی، آماده ارائه خدمات به بیماران احتمالی کرونایی هستند.

ستاد مدیریت بحران استان کردستان نیز عصر جمعه با صدور اطلاعیه ای جزئیات تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی در سطح استان طی هفته آینده را اعلام کرد.
در این اطلاعیه آمده بنا به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی کردستان و تصویب ستاد مدیریت بحران استان و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان از روز شنبه مورخه ۱۳۹۸/۱۲/۱۰ لغایت پنجشنبه ۱۳۹۸/۱۲/۱۵ تعطیل اعلام می شود اما ضرورت دارد اساتید طی مدت مذکور به شیوه مجازی آموزش دانشجویان را پیگیری کنند.
در ادامه این اطلاعیه در ارتباط با تعطیلی مدارس استان در مقاطع تحصیلی مختلف نیز آمده است: کلیه مدارس استان در همه مقاطع تحصیلی از روز شنبه مورخه ۱۳۹۸/۱۲/۱۰ لغایت روز دوشنبه ۱۳۹۸/۱۲/۱۲ تعطیل است.
ستاد مدیریت بحران استانداری کردستان در این اطلاعیه یادآور شده است این تصمیمات صرفا در راستای حفظ سلامتی دانش آموزان، دانشجویان و خانواده های آنان به منظوری پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است و با تدابیر لازم به مردم اطمینان خاطر داده می شود دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان و کادر خدوم بهداشتی درمانی استان در آمادگی کامل برای مقابله با ویروس کرونا هستند.
دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی ستاد مدیریت کرونا نیز در پیامی اعلام کرد: هیچ جا امن‌تر از خانه و شهر افراد نیست به شرط آنکه در خانه بمانیم و بهداشت فردی را رعایت کنیم چرا که رعایت این موارد ۸۰ تا ۸۵ درصد در کاهش روند انتقال بیماری کرونا اثر خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر جمعه (نهم اسفند) به ۳۸۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۳۴ نفر رسیده است همچنین ۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته اند.

کروناویروس‌ نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شد و مطالعه روی آن به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.
این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر (آذر- دی) ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

نظر شما