شناسهٔ خبر: 38535270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعطیلی مهدهای کودک و مراکز بهزیستی مازندران تمدید شد

ساری - ایرنا - اداره کل بهزیستی مازندران اعلام کرد که تعطیلی مهدهای کودک و مراکز توانبخشی روزانه این نهاد تا روز دوشنبه ۱۲ اسفند تمدید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه اداره کل بهزیستی مازندران ، این تصمیم با هماهنگی ستاد پدافند زیستی استان و بر اساس نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای حفظ سلامت جامعه ی هدف بهزیستی گرفته شده است .

تعطیلی مراکز توانبخشی و مهدهای کودک استان مازندران از روز یکشنبه چهارم اسفند اعمال شد.

بهزیستی مازندران بر بیش از ۸۰۰ مهدکودک استان نظارت داشته و دارای ۲۴ مرکز توانبخشی است که بهصورت روزانه به جامعه هدف این نهاد خدمات دهی می کنند که عمده آنان را معلولان تشکیل می دهند. 

پیش از این نیز وزارت بهداشت اعلام کرد که تمامی مراکز آموزشی و دانشگاهی کشور تا روز دوشنبه هفته پیش رو به منظور پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا تعطیل است. 

ورورد ویروس کرونا به ایران که از حدود ۱۰ روز پیش به صورت رسمی اعلام شد، اواخر هفته گذشته در استان مازندران نیز موارد مشکوکی بر جای گذاشت که بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران آزمایش کرونای ۲۴ نفر در مازندران مثبت است. 

کروناویروس‌ (Coronaviruses)، خانواده گسترده‌ای  از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

این بیماری که یک ماه پیش در استان ووهان کشور چین به شکل انسانی سرایت کرده است ، برای نخستین بار در حدود یک هفته پیش در ایران نیز مشاهده شد. 

نظر شما