شناسهٔ خبر: 38535037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

خبرنگار «حوزه» گزارش می‌دهد؛

از آشفته‌بازار بی‌ثباتی در عرضه محصولات بهداشتی تا ولنگاری در مدیریت پاک‌سازی مناطق محروم

حوزه/ با توجه به‌سرعت انتقال کرونا ویروس و ضدعفونی نقاط پرتردد و مراکز اصلی شهر، اما خبری از ضدعفونی مناطق حاشیه‌ای و پرجمعیت اهواز به گوش نرسید! در این آشفته‌بازار بی‌ثباتی در عرضه محصولات بهداشتی، باید دید که این ولنگاری در مدیریت پاک‌سازی و ضدعفونی مناطق محروم بر عهده کیست؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، این روزها تقریباً همه مردم نگران شیوع ویروس کرونا در شهر و محله خود هستند، اما متأسفانه در این آشفته‌بازار، داروخانه‌ها، فروشگاه‌های بهداشتی و هایپرمارکت ها خالی از هرگونه ماسک و مواد ضدعفونی کننده هستند.

طبق اعلام وزارت بهداشت نیز فروش هرگونه ماسک در داروخانه‌ها ممنوع اعلام شده است، با این حال هیچ مسئولی نیز اعلام نکرده که برای تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده، از چه طریقی باید اقدام به خرید کرد!. حتی در سایت‌های اینترنتی نیز هیچ‌گونه مواد ضدعفونی کننده بهداشتی پیدا نمی‌شود.

این مسأله را در کنار خبر ورود ویروس کرونا در خوزستان به ویژه اهواز بگذارید! خبری که دیر یا زود باید منتظر آن می‌بودیم و سرانجام از روز گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوزستان از مثبت بودن کرونای یک بیمار اهوازی به همراه چند نفر دیگر در استان خبرداد.

با توجه به‌سرعت انتقال این ویروس، لازم بود که نقاط پرتردد شهر از جمله خیابان‌ها و مراکز اصلی کلان‌شهر اهواز ضدعفونی شوند که بحمدالله با کمک نیروهای پر تلاش آتش‌نشانی و شهرداری منطقه 1، این اقدام رقم خورد و از دو شب پیش کلیه وسایل حمل‌ونقل عمومی، ترمینال‌ها، مبادی ورودی شهر، ایستگاه راه‌آهن، خیابان‌ها و نقاط پرتردد ضدعفونی شدند.

اما در این میان، خبری از ضدعفونی مناطق حاشیه‌ای و پرجمعیت اهواز به گوش نرسید! هیچ مسئولی هم اعلام نکرد که نقاط حاشیه‌ای شهر و منازل مردم ضدعفونی می‌شوند!.

مناطقی که اگر ویروس به آنجا سرایت کند، به دلیل بافت فرسوده و درهم تنیده خانه‌های مردم، در کمترین زمان چند صد هزار نفر را مبتلا خواهد کرد.

مسئولان شهری اهواز خوب می‌دانند که مناطقی همچون حصیرآباد، کوی اهواز، صد دستگاه، آخر اسفالت، عین‌2 و... از کمترین امکانات هم برخوردار نبوده و لازم است که اقدامی عاجل در این خصوص صورت گیرد.

انتهای پیام./

نظر شما