شناسهٔ خبر: 38534886 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اسداله نژاد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نرخ هر کیلو مرغ به ۱۳ هزار تومان رسید

نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی گفت: با توجه به ازدیاد تقاضای خرید مرغ پیش بینی می‌شود که قیمت آن افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

حبیب اسدالله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در  گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قیمت مرغ نسبت به روز‌های اخیر نوسان چندانی نداشته است، اظهارکرد: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده ۸ هزار تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است.
وی افزود: با ازدیاد تقاضا طی روز‌های آتی پیش بینی می‌شود که قیمت هر کیلو مرغ به ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان برسد.

اسداله نژاد با اشاره به دلایل گرانی مرغ در بازار بیان کرد: با وجود آنکه مرغ یک کالای پروتئینی و سرشار از اسید‌های آمینه است که می‌تواند در افزایش سیستم ایمنی بدن مفید باشد، از این رو طی روز‌های اخیر تقاضا برای خرید در بازار افزایش یافته است چرا که این امکان وجود دارد که طی روز‌های آتی مردم در تامین مایحتاجشان دچار مشکل شوند.

این مقام مسئول از افت شدید قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت:  متوسط قیمت هر قطعه جوجه یک روزه ۲ هزار تومان بوده که با این وجود زیر قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار است.

این مقام مسئول قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۷۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ را ۱۴ هزار تومان در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش قیمت تمام شده و نوسان قیمت جوجه یکروزه، واکسن، ریز مغذی و دارو امیدواریم در ایام پایانی سال به نرخ واقعی برسیم تا همانند ۶ ماه گذشته تولیدکنندگان متحمل زیان‌ نشوند.

به گفته وی، بنابر آمار مرغداران طی سه ماه اخیر ۶۵۰۰ میلیارد ریال متحمل زیان شدند.

کمبودی در کنجاله سویا نداریم

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی بیان کرد: اگرچه در خصوص کنجاله سویا مشکلی نداریم، اما قیمت ذرت با نوساناتی در بازار روبروست.

وی در پایان‌ تصریح کرد: علیرغم وعده و وعید مسئولان مبنی بر تخصیص ارز به واردات، اما همچنان در خصوص تامین نهاده مرغداران با مشکلاتی روبرو هستند به طوریکه ناگزیرند هر کیلو ذرت را با نرخ یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار تومان در بازار خریداری کنند.
انتهای پیام/

نظر شما