شناسهٔ خبر: 38534676 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار البرز:

با هرگونه کوتاهی در مسیر مبارزه با کروناویروس برخورد می کنیم/ دانشگاه علوم پزشکی البرز مامور شبکه توزیع اقلام سلامت محور

استاندار البرز با عنوان اینکه ماسک و مواد ضد عفونی کننده با تعامل واحدهای تولیدی به میزان کافی وجود دارد، گفت: در دو روز اخیر شیوع بیماران مبتلا به کروناویروس رشد چشمگیری نداشته و تعداد زیادی از بیماران بستری، ترخیص شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی روز جمعه در حاشیه بازدید از چند واحد تولید اقلام ضد عفونی کننده و ماسک و همچنین نظارت بر روند تهیه و توزیع این اقلام در داروخانه های سطح شهر، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز به اتفاق مسئولان مربوطه پس از تشکیل کمیته مبارزه با کروناویروس برای بررسی میدانی روند تولید و توزیع اقلام ضد عفونی کننده و ماسک با حضور در شهرک های صنعتی سیمین دشت و بهارستان از واحدهای تولیدی بازدید شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد ظرف چند روز آینده نیاز مردم به این مواد و اقلام به طور کامل تامین شود و دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز مامور به نظارت و رصد بر شبکه توزیع دارو پخش را ساماندهی کند.

شهبازی گفت: دستگاه قضایی، امنیتی، اطلاعاتی و تمامی نیروهای مسلح پای کار آمده اند که آرامش مردم استان مستمر و مداوم باشد.

وی افزود: براساس گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، در این دو روز اخیر شیوع بیماران مبتلا به کروناویروس رشد چشمگیری نداشته و تعداد زیادی از کسانی که در بیمارستان های استان بستری بودند ترخیص شدند.

استاندار البرز اضافه کرد: در بیمارستان امام علی (ع) کار تست کرونا با کیت هایی که از وزارت بهداشت ارسال شده، دنبال می شود و نتیجه تا حداکثر 5 ساعت اعلام می شود.

وی گفت: برای درمان کروناویروس، چند دارو مورد، استفاده می شود که بر اساس گزارش ارائه شده از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی، خوشبختانه موثر بوده است.

شهبازی افزود: توصیه های زیادی صورت گرفته و مقرر شد که از تشکیل اجتماعات و جلسات غیر ضرور جلوگیری شود و به فرمانداران ماموریت داده شد که دستگاه های مرتبط با قرارگاه ساماندهی مقابله با کرونا در استان، همگی به رصد و نظارت بپردازند تا نیازهای مردم به وفور در بازار یافت شود.

وی عنوان کرد: امروز از یک داروخانه شبانه روزی نیز بازدید شد که شبکه پخش غذا و دارو با سرعت در حال توزیع اقلام است که در این راستا، فرمانداران نیز نظارت دارند.

استاندار البرز گفت: واحدها مشکلاتی همچون سرمایه در گردش داشتند که معاون اقتصادی استانداری را مامور به بررسی و رفع این موانع شد.

وی افزود: از واحدهای استان قدردانی می کنم که طی تماس های مکرر اعلام آمادگی کردند که برای تامین نیاز بازار حضور فعال دارند.

شهبازی ادامه داد: به طور حتم رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، نسبت به بسیج شبکه توزیع اقدام می کند تا تولیدات این شرکت ها به شکل فوری در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به تصمیم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور مبنی بر عدم برگزاری نماز های جمعه و جماعات، گفت: تعامل بسیار خوبی در استان وجود دارد که این امر جای قدردانی دارد، تمام تلاش ما برای سلامت مردم است و مطمئن هستم که البرز می تواند پایلوت برای پیشگیری از این بیماری باشد.

استاندار البرز با بیان اینکه امید است رسانه ها نیز در این مسیر کمک دهنده و یاور ما باشند، اضافه کرد: از مجموعه کادر بیمارستان ها و مراکز درمانی استان که در خط مقدم مبارزه برای سلامت مردم هستند، قدردانی می کنم.

شهبازی گفت: اکنون در 420 داروخانه استان اقلام ضدعفونی کننده و ماسک به اندازه کافی با نظارت علوم پزشکی در حال توزیع است، همچنین این امر برای مراکز بهداشتی روستایی نیز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای تامین الکل مورد نیاز نیز با چند استان کشور وارد گفتگو شدیم و این امر هماهنگ شده است، افزود: در این مسیر اگر جایی قصور و کوتاهی صورت گیرد به طور حتم برخورد قانونی خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: کار ما شبانه روزی است و ما فرماندهانی هستیم که افتخار پیدا کردیم در این برهه از زمان در خدمت مردم باشیم از این رو تمامی مدیران استان پای کار هستند و اساس قراردادی که بین مردم و دولت ها است تامین سلامتی و امنیت آنها خواهد بود.

نظر شما