شناسهٔ خبر: 38534584 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

​در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا؛

برنامه‌های فرهنگی، آموزشی «ایستگاه داستان» قم در فضای مجازی دنبال می‌شود

دبیر انجمن ادبی «داستان جمعه» با اشاره به شیوع ویروس کرونا در قم و تاکید بر مبارزه با آن در این شهر، بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی آموزشی «ایستگاه داستان» قم در فضای مجازی دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -
 
زهره عارفی، دبیر انجمن ادبی «داستان جمعه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، ضمن اعلام این خبر به همکاری این انجمن با انتشارات شکل از اول بهمن ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: امور فرهنگی و ادبی را از بهمن‌ماه به‌صورت مشارکتی در دفتری با نام «دفتر مشارکت انتشارات شکل و داستان جمعه» و با عنوان اختصاری «ایستگاه داستان» دنبال می‌کنیم و تلاش داریم فعالیت‌های خود را در حوزه ادبیات افزایش دهیم.
 
دبیر انجمن ادبی «داستان جمعه» با توجه به شرایط فعلی شهر قم و شیوع ویروس کرونا در این شهر اضافه کرد: یکی از وظایف نهادها و انجمن‌های مردم نهاد، همراهی و همگامی با مردم و شرایط فعلی است. با توجه به شرایطی که برای همشهریان و هموطنان عزیزمان ایجاد شده است، این دفتر برای ادامه امور فرهنگی و آموزشی خود، از هیئت مدیره، اعضا و هنرجویان خود نظرخواهی کرد و به این نتیجه رسید که لازم است در حد توان خود، از انتشار بیشتر این ویروس در محیط شهر جلوگیری کنیم.
 
وی تصریح کرد: این دفتر تصمیم دارد از این پس جلسه‌ها، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی خود را در محیط مجازی برگزار کند تا وقفه‌ای در کار خود نداشته باشد.
 
عارفی با بیان اینکه مدرسان این دفتر بیش از سه سال تجربه تدریس و برگزاری کارگاه‌های داستانی در محیط مجازی را دارند، ادامه داد: اساتید ما با این محیط آشنا هستند و پیش از این نیز این کار را انجام داده‌اند و تجربه خوبی دارند.
 
این نویسنده و منتقد ادبی یادآور شد: ما در هفته، دو جلسه با عنوان کارگاه‌های داستان‌خوانی و داستان‌نویسی برای گروه بزرگسال و نوجوان برگزار کرده‌ایم و می‌توانیم این کار را هم‌چنان ادامه دهیم و به‌دلیل شرایط موجود، علاوه بر کارگاه‌های داستان‌خوانی و داستان‌نویسی، جلسات نقد و بررسی رمان و مجموعه داستان، پاتوق‌های ادبی و پرونده نویسنده‌های‌ ایرانی و غیرایرانی را نیز تا برطرف شدن این مشکل در محیط مجازی برگزار کنیم.
 
عارفی در پایان گفت: علاقه‌مندان به ادبیات داستانی می‌توانند برنامه‌های فرهنگیف آموزشی انجمن ادبی «داستان جمعه» را از طریق کانال «ایستگاه داستان» دنبال کنند.

نظر شما