شناسهٔ خبر: 38534378 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

برایان هوک: سیاست آمریکا تغییر نظام ایران نیست

فارس

نماینده دولت آمریکا در امور ایران امروز جمعه بار دیگر ادعا کرد که سیاست دولت این کشور تغییر نظام ایران نیست.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران امروز جمعه مدعی شد سیاست دولت «دونالد ترامپ»، تغییر نظام ایران نیست.

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تحریم مقام‌های بلندپایه ایران روی آورده است.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» هدف این سیاست را آوردن ایران به میز مذاکره و گفت‌وگو بر سر توافقی جامع‌تر نسبت به برجام دانسته است.

ترامپ در ماه‌های گذشته به دلیل ناکارآمد بودن این سیاست و دامن زدن به تنش‌ها با ایران در آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است.

هوک در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر تلاش کرد از مسئله شیوع ویروس «کرونا» به عنوان ابزار هجمه تبلیغاتی علیه ایران استفاده کند.

این مقام آمریکایی بار دیگر ایران را به «سوءمدیریت» در ماجرای شیوع ویروس کرونا متهم کرد. او گفت: «رژیم در این بحران، سوءمدیریت داشته است. آنها در سطحی که لازم است با سازمان جهانی بهداشت همکاری نمی‌کنند.»

این در حالی است که در روزهای گذشته عدم آمادگی دولت دونالد ترامپ برای مقابله با ویروس کرونا به شدت مورد انتقاد محافل سیاسی در این کشور قرار گرفته است.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا هم اخیراً مدعی شده بود دولت ایران برخی از مسائل مربوط به ابتلای مردم به این ویروس را پنهان کرده است. او گفت: «ایالات متحده از اطلاعاتی که نشان می‌دهد حکومت ایران ممکن است مانع انتشار جزئیاتی حیاتی درباره شیوع این بیماری در آن کشور شده باشد به شدت نگران است.»

وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه هم در یک جلسه استماع در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد که ایران از زیرساخت‌های مناسب بهداشتی برخوردار نیست. او همچنین مدعی شد که ایالات متحده برای مبارزه با کرونا به ایران پیشنهاد کمک داده است.

«علی شمخانی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در واکنش به این سخنان پامپئو در حساب کاربری‌اش در توئیتر از «کرونا» به عنوان کلیدواژه‌ای یاد کرد که دولت آمریکا تلاش می‌کند از آن در راستای تکمیل پروژه فشار خود استفاده کند.

وی نوشت: «قرار است راهبرد فشار حداکثری بر ایران با کلید واژه کرونا تکمیل شود. فشار رواین به کشورها برای بستن مرزهای زمینی و هوایی و دروغ پردازی درمورد پنهان کاری ایران نقشه راه جدید است.»

او همچنین در واکنش به تلاش وزیر خارجه آمریکا برای زیر سؤال بردن آمارهای رسمی ایران درباره شیوع کرونا نوشت: «ابراز نگرانی پامپئو از آنچه پنهان‌کاری ⁧‫ایران‬⁩ درباره ⁧‫کرونا‬⁩ می‌خواند، در حالی است که هنوز هیچ خبر دقیقی درباره حقیقت ⁧‫عین‌ الاسد‬⁩، هواپیمای جاسوسی در افغانستان، کشته‌های امسال آنفولانزا در آمریکا و... از سوی کاخ سفید منتشر نشده است.»

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما