شناسهٔ خبر: 38533100 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعامل دوسویه نمایندگان مجلس و اصحاب رسانه، لازمه شفاف‌سازی

در نشست مشترک اصحاب رسانه و منتخبان مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی بر شفافیت و مبارزه با فساد از طریق ارتباط و تعامل بیشتر مجلس و رسانه تاکید شد.

صاحب‌خبر -
تعامل دوسویه نمایندگان مجلس و اصحاب رسانه، لازمه شفاف‌سازیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در نشست صمیمی منتخبان خراسان رضوی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مدیران و اصحاب رسانه استان گفت: رسانه‌ها نقش دو سویه بین مردم و قانونگذاران و اغنای افکار عمومی برای پذیرش قوانین را دارند.

او افزود: رسانه، زبان گویای مردم است و با انعکاس خواسته‌های مردم بستر‌های لازم برای تسریع در طرح‌های اجتماعی و فرهنگی را میسر می‌کند و نمایندگان مجلس باید از طریق ارتباط بیشتر با رسانه‌ها نسبت به افزایش اعتماد عمومی اقدام کنند.

منتخب مردم سبزوار در مجلس یازدهم نیز در این نشست گفت: مردم باید در نظام احساس مالکیت کنند.

بهروز محبی افزود: نمایندگان باید در معرض افکار عمومی باشند و همچنین سواد رسانه‌ای در جامعه باید ارتقا یابد.

وی ادامه داد: مجلس آینده باید مبتنی بر کار کارشناسی باشد، اشتغال و بیکاری از مهمترین موضوعات خراسان رضوی است و این استان با نرخ بیکاری بیش از ١٤ درصد اوضاع نابسامانی دارد و در این بین رسانه‌ها باید در شناسایی موانع سرمایه گذاری فعال باشند.

منتخب مردم قوچان در مجلس یازدهم نیز در این نشست گفت: رسانه نقش مهمی در ارتباط قوی بین مردم و نمایندگان دارد.

علی آذری افزود: اقتصاد برای ما نقطه هدف است، اما راهکار هدفمندی برای رسیدن به این نقطه تعریف نکرده ایم.

منتخب مردم کاشمر نیز اظهار داشت: باید اعتماد مردم به رسانه افزایش یابد، متاسفانه گاهی همه واقعیت منعکس نمی‌شود و یا خلاف واقعیت منتشر می‌شود.

حجت الاسلام جواد نیک بین افزود: نگاه مردم به رسانه در جمهوری اسلامی باید این باشد که واقعا حرف و خواسته آن‌ها را منعکس کند.

منتخب مردم کاشمر نیز گفت: معیشت مردم، مبارزه با فساد و مباحث اقتصادی از اولویتهاست.

منتخب مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: نظارت از وظایف نمایندگان است، اما درست اتفاق نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام اکبر احمدپور با بیان اینکه رسانه نقش مهمی در معرفی مناطق دارد افزود: منطقه خواف و رشتخوار منطقه ناشناخته‌ای است، اما ظرفیت‌های زیادی دارد.

وی ادامه داد: در منطقه خواف و رشتخوار کمترین توجه طی ٤٠سال گذشته صورت گرفته است.

منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم نیز در این نشست گفت: مجلس در فرایند ریل گذاری و طراحی‌های راهبردی باید نگاه به داخل داشته باشد.

حجت الاسلام محمدحسین بحرینی افزود: باید باور نگاه کردن به داخل در مجلس وجود داشته باشد که تا کنون این باور وجود نداشته است همچنین باید ابزار مناسب برای کشف اندیشه‌ها و ابتکارات نیز وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: طراحی پارلمان مجازی مجلس شورای اسلامی باید توسط مجلس به صورت فراگیر اجرایی شود که تحقق آن نقش مهمی در شفاف سازی و مبارزه با فساد دارد.

دیگر منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم نیز در این نشست گفت: برای اصلاح کشور نیاز به انقلاب ساز و کاری در حوزه‌های مختلف نهادی، فرایندی و عملکردی داریم.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: مجلس پیش رو باید برای دولت‌های بعدی و گام دوم انقلاب ریل گذاری کند.

منتخب مردم سبزوار نیز در این نشست اظهار داشت: رسانه در وضعیت فعلی نقش بسیار مهمی در بازگرداندن جایگاه مجلس و نمایندگان دارد.

علی اصغر عنابستانی افزود: کمبود قانون نداریم بلکه مشکل انباشت قانون و عدم اجرای قانون را داریم.

منتخب مردم طرقبه - شاندیز در مجلس یازدهم نیز اظهار داشت: در بخش قانوگذاری نارسایی‌هایی وجود دارد و نظارت بر اجرای قوانین باید به خوبی صورت گیرد.

حسین عباس زاده افزود: با تفکر انقلابی باید مجلسی در طراز جمهوری اسلامی داشته باشیم.

منتخب مردم فریمان و سرخس در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اصحاب رسانه صاحب قدرت هستند و هیچ قدرتی بالاتر از قدرت رسانه نیست.

منتخب مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:دیگر فرصت سعی و خطا نداریم و باید مجلس را به مجلس ٨٠ میلیونی تبدیل کرد.

محسن زنگنه افزود: مجلس بدون پشتیبانی نخبگان، کارکرد لازم را ندارد و همه نخبگان باید در جریان تصمیم گیری در مجلس حضور داشته باشند.

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: خراسان رضوی نخستین استانی است که اقدام به راه اندازی قرارگاه رسانه‌ای کرده است.

عباس محمدیان افزود: خراسان رضوی دومین قطب رسانه‌ای کشور است و در جنگ رسانه‌ای باید سربازان خوبی در دفاع از نظام و انقلاب باشیم.

مدیران رسانه‌های استان نیز در این نشست به بیان دغدغه‌های خود پرداختند که در دسترس بودن و پاسخگویی نمایندگان و توجه به وضعیت اقتصادی استان از مهمترین این دغدغه‌ها بود.
 
انتهای پیام//ه

نظر شما