شناسهٔ خبر: 38532497 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

هشدار سی ان ان:با کاهش آمار کرونا، چین قصد دارد به حالت عادی برگردد

صاحب‌خبر -

شفقنا- کاهش تعداد موارد جدید گزارش شده از ابتلا به ویروس کرونا در هفته گذشته در کشور چین، به ویژه در خارج از هوبی ، استانی که شیوع کرونا از آن آغاز شده باعث شده است که برخی مناطق چین محدودیتهای مسافرتی را کاهش داده و روند آهسته بازگشت به کار را آغاز کنند و این درحالیست که رییس جمهور چین چند روز پیش هشدار داده بود که اوضاع در استان هوبی و پایتخت آن ووهان همچنان پیچیده و ترسناک است  و خطر بازگشت مجدد بیماری همه گیر در مناطق دیگر را نمی توان نادیده گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از سی ان ان، این روند در حالی مشاهده می شود که در خارج از چین آمار مبتلایان به کرونا در حال توسعه است و احتمال همه گیری آن در سراسر جهان نیز داده می شود. گرچه تمایل به بازگشت به حالت عادی پس از چند هفته قرنطینه قابل درک است اما این ممکن است خطر به مراتب بزرگتری را خصوصاً در سرزمین اصلی چین ایجاد کند.
بنابراین گزارش، بر اساس بیانیه دولت استانی، لیائونینگ ، استانی در شمال شرقی چین که با کره شمالی هم مرز است ، اولین منطقه ای است که سطح واکنش اضطراری به کروناویروس را از بالاترین سطح – سطح ۱ – به سطح ۳ کاهش داد. متعاقب این تصمیم استان های شانشی ، گوانگدونگ ، یوننان ، گانسو و گوئیژو  جمعا بیش از ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت دارند هم همین کار را کردند.

در هنگ کنگ نیز  وضع به همین منوال است. احساس آرامش بسیار تدریجی وجود دارد و اگرچه دو نفر در اثر ویروس جان باخته اند و تعداد موارد تأیید شده همچنان رو به افزایش است – اکنون بیش از ۹۰ نفر است – تعداد فزاینده ای از ساکنان این شهر در حال بازگشت تدریجی به کارهایشان هستند.
گرچه موفقیت نسبی هنگ کنگ در مقایسه با کره جنوبی و سایر کشورها  در مقابله با کرونا مشهود است اما این موفقیت در اثر بخشی اقدامات احتیاطی از جمله تعطیلی مدارس و ماندن تعداد زیادی از ساکنین در خانه هایشان بوده است. دولت هنگ کنگ چند روز پیش از بسته پیشنهادی تسکین اقتصادی سخن گفت  و شاید این مساله  به طور ناخواسته این حس را تقویت کرد که ممکن است شرایط بهتر شده باشد.
سی ان ان می نویسد: هنوز سوالات جدی درباره صحت داده های چین درباره مبتلایان به ویروس وجود دارد و این نگرانی وجود دارد که ممکن است مواردی به تشخیص نرسند و ثبت نشوند و حتی اگر داده ها دقیق باشند ممکن است با گذشت چند هفته و رفت و آمد آزادانه مردم شیوع مجدد ویروس خفته در افراد بدون علامت، بروز کند.
در این گزارش آمده است: در چین رسانه های دولتی در حال پخش داستان هایی از پشتکار و ایثار هستند در حالیکه  بسیاری از وب سایت های رسانه های خارجی در این کشور مسدود شده اند. مقامات این کشور اعلام کردند که به زودی کتابی در شش زبان مختلف در مورد تلاش های چین برای مقابله با ویروس کرونا با تمرکز بر “رهبری برجسته ، چشم انداز استراتژیک و حس ماموریت” رئیس جمهور شی جینپینگ منتشر می شود.

اصل خبر را در سی ان ان ببینید.

برچسب‌ها:

نظر شما