شناسهٔ خبر: 38532376 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رونق فروش طلا در بازارهای جهانی قیمت‌ها را 17 دلار ارزان کرد

از آنجاییکه سرمایه گذاران شروع به فروش و برداشت سود از افزایش یک درصدی طلا در روز گذشته کرده اند، قیمت این فلز گران بهار در معاملات امروز 17.36 دلار کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، از آن جایی که سرمایه گذاران شروع به فروش و برداشت سود از افزایش یک درصدی طلا در روز گذشته کرده اند، قیمت این فلز گران بهار در معاملات امروز کاهش یافت.

دیروز بهای طلا به علت نگرانی در مورد شیوع سریع ویروس کرونا و اینکه این انتظار می رود بانک های مرکزی نرخ بهره را کاهش دهند، تقویت شد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 17.36 دلار کاهش 1627.65 دلار فروخته شد. طلا تاکنون در ماه جاری میلادی، 3 درصد افزایش ارزش داشته است که سومین ماه متوالی افزایشی این فلز گران بها محسوب می شود.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت: «این ویروس در حال جدی شدن است... مردم نگران هستند که که نیاز به انجام محرک های اقتصادی بیشتری باشد که این به معنای کاهش نرخ بهره است.» قیمت های بالا سبب شد تا مقدار برداشت سود صورت گیرد.

با توجه به اینکه موارد ابتلای جدید در سراسر جهان از چین پیشی گرفته، دولت‌ها از ایران گرفته تا استرالیا، مدارس را تعطیل کردند، رویدادهای بزرگ را لغو کردند و عرضه محصولات بهداشتی را افزایش دادند و واکنش های اضطراری را فراهم کردند.

در 24 ساعت گذشته، حدود 10 کشور از جمله نیجریه نخستین مورد ابتلا را اعلام کردند و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تمامی کشورهاباید برای مبارزه با این ویروس آماده شوند.

   ارزش بازارهای بورس جهان در آستانه ثبت بدترین عملکرد از بحران مالی در سال 2008 قرار دارد زیرا سرمایه گذاران به دنبال مهار تاثیرات این ویروس بر رشد اقتصادی هستند.

در عین حال، احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه آینده برای آرام کردن تاثیرات اقتصادی این ویروس کاهش دهد، زیاد شده است.                  

اما سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا احتمال انجام اقدام فوری را کم دانسته اند.

کاهش نرخ بهره، هزینه های نگهداری طلا به عنوان داری بدون بهره را کاهش می دهد و این فلز گران بها را سرمایه گذاران جذاب تر می سازد.

انتهای پیام/

 

نظر شما