شناسهٔ خبر: 38532013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

سپرده شدن ۴۵ کودک در سبزوار به فرزند خواندگی

سرپرستی ۴۵ کودک در شهرستان سبزوار به خانواده‌های متقاضی فرزندخواندگی سپرده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره بهزیستی شهرستان سبزوار گفت: از مجموع  ۴۵ کودکی که در سبزوار به فرزند خواندگی سپرده شدند تاکنون برای ۳۰ فرزند شناسنامه صادر شده است.

مرضیه کسرایی فر افزود: این کودکان از طریق شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) مشهد و خانه‌های کودکان بی سرپرست شهرستان سبزوار به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی در این شهرستان سپرده شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۱ زوج بدون فرزند در شهرستان سبزوار در نوبت فرزندپذیری قرار دارند که پس از بررسی شرایط تحصیلی، فرهنگی، اجتماعی و مالی آنها اقدامات لازم در این باره انجام می‌شود.

کسرایی فر با اشاره به شرایط واگذاری فرزندان بی سرپرست افزود: مشاوره قبل از فرزند پذیری و تشکیل کمیته فرزند خواندگی برای انتخاب فرزند برخی از این موارد است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه فرزندخوانده از ارث محروم است باید یک سوم اموال والدین حقوقی از طریق دفترخانه‌های رسمی و مراجع قضایی به فرزندخوانده منتقل شود.

کسرایی فر گفت: در مرحله نخست فرزند به مدت ۶ ماه بطور آزمایشی در اختیار زوج های متقاضی فرزندخواندگی قرار می‌گیرد و پس از بازدیدهای مددکاران اجتماعی در صورت عدم مشکل خاص شناسنامه کودک با مشخصات والدین قانونی صادر می‌شود.

منبع: صداوسیما

نظر شما