شناسهٔ خبر: 38531978 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کربلا بر مراقبت‌های بهداشتی به دور از توهمات تاکید کرد

بغداد – ایرنا - نماینده آیت الله سید «علی سیستانی» در خطبه های این هفته نماز جمعه کربلا معلی درباره مقابله با کرونا گفت : لازم است که مراقبت‌های بهداشتی علمی و به دور از توهمات و سنت‌های منسوخ در پیش گرفته شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین «عبدالمهدی الکربلایی» در خطبه های نماز جمعه در حرم مطهر امام حسین(ع) همچنین بر لزوم رعایت دستورهای بهداشتی  بر جدی گرفتن اهمیت آگاهی و مراقبت های بهداشتی همزمان با شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

وی با اعلام این که نباید در برخورد با ویروس کرونا به سخنان توهمی و بی اساس گوش داد، افزود: پویایی فرد و جامعه و قدرت آنها برای تحقق وظایف، ماموریت هایی است که انسان باید انجام دهد.

الکربلایی بیان کرد: مفهوم صحیح بهداشتی این است که انسان قدرت بهداشتی و روانی و جسمی برای انجام وظایف و مأموریت هایش را داشته باشد.

نماینده آیت الله سیستانی با بیان این که آگاهی بهداشتی دارای ارکانی است، ادامه داد: نخستین رکن، افزایش آگاهی بهداشتی و نشر آن همراه با نشر چنین فرهنگی با استناد به اهل فن و افراد متخصص به دور از توهمات است.

وی با اشاره به این که ما مفاهیم بهداشتی داریم که در عصر کنونی جهل محسوب می شود، تاکید کرد: شهروندان باید امور پیشگیرانه را جدی بگیرند و نسبت به آنها بی تفاوت نباشند اما به امور بی اساس و غیر مستند توجه نکنند.

نظر شما