شناسهٔ خبر: 38531620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آمادگی مدارس خمینی شهر برای پیشگیری از کرونا

سهیلا عموشاهی

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر گفت: برای دانش آموزانی که به علت بیماری غیبت کرده اند کلاس های جبرانی برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم باقری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آمادگی مدارس برای مقابله با بیماری کرونا، اظهارکرد: آموزش‌های لازم درباره مقابله و پیشگیری با این بیماری به مدیران، معلمان و دانش‌آموزان ارائه شده است. 

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر با بیان اقدامات آموزش و پرورش برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در سطح مدارس شهرستان اظهارکرد: فعالیت‌های ما متمرکز بر بحث آموزش است و تاکنون جلسات مشترکی در این حوزه با مسئولان شبکه بهداشت شهرستان داشته‌ایم، همچنین توصیه‌ها و دستورالعمل‌های شبکه بهداشت در قالب فایل‌ها و فیلم‌های آموزشی به مدارس ارسال و در اختیار معلمان، اولیا و دانش‌آموزان قرار داده شده است.

وی افزود: با همکاری شبکه‌ بهداشت و خانه‌های سلامت سطح شهرستان آموزش‌های چهره به چهره با حضور کارشناسان و متخصصان به همکاران و مدیران مدارس ارائه و توصیه‌های لازم ارائه شده است.

رئیس آموزش وپرورش شهرستان خمینی شهر از نصب پوسترهای آموزشی و اطلاع‌رسانی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در مدارس با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان و معلمان و تاکید بر رعایت موازین بهداشتی در مدارس خبرداد و افزود: علاوه بر موارد ذکر شده تاکید شده مدارسی که به سیستم آب گرم مجهز نیستند، سریعا بستر لازم را در این خصوص را فراهم کنند، همچنین به مدیران مدارس تاکید شده که نظارت بر گند زدایی و ضد عفونی  با مواد شوینده، وایتکس و مواد ضدعفونی، سطوح، صندلی‌ها و نیمکت‌ها داشته باشند.

باقری به دانش آموزان و خانواده‌ها توصیه کرد: اگر احساس کردند فرزندشان علایم بیماری کرونا همچون تب و سرماخوردگی و... دارد به پزشک مراجعه کنند و در مدرسه حضور نیابند.

وی خطاب به مدیران مدارس گفت: در صورت مشاهده شدن علایم سرما خوردگی در دانش‌آموزی او را در اتاق مخصوص نگهداری کنند و به والدین اطلاع دهند.

باقری با تاکید بر اهمیت سلامت دانش آموزان و با بیان هماهنگی های انجام شده با مدیران مدارس گفت: در صورتی که دانش‌آموزی به علت ابتلا به بیماری در مدرسه حضور پیدا نکند نگران عقب ماندگی از دروس نباشد کلاس‌های جبرانی برای برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما