شناسهٔ خبر: 38531489 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تنش ها در ادلب به بحرانی جهانی بدل شده است

آمریکا: از ترکیه حمایت می کنیم

درگیری‌ هفته‌های اخیر در استان ادلب در شمال غرب سوریه پنجشنبه شب درحالی با حمله هوایی سوریه و کشته شدن دست‌کم ۳۴ نظامی ترکیه در این حمله به اوج خود رسید که مقام‌ها و سازمان‌های جهانی خواستار توقف تنش‌ها و کاهش درگیری‌ها در این منطقه شدند.

صاحب‌خبر -

قدس آنلاین: ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» نیز در پی این حمله از تمام طرف‌ها خواست تنش‌ها را در ادلب سوریه کاهش دهند.

وی در تماس تلفنی با مولود چاووش‌اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه ضمن محکوم کردن حملات سوریه و روسیه به ادلب از آنها خواست حقوق بین‌المللی را رعایت و از تلاش‌های سازمان ملل برای برقراری صلح حمایت کنند.

دبیرکل ناتو همچنین تاکید کرده است که تمام طرف‌ها باید تنش را کاهش دهند و اقدامی را که موجب وخامت بیشتر این وضعیت بسیار خطرناک و شرایط وحشتناک انسانی در منطقه می‌شود، انجام ندهند.

همچنین "استفان دوجاریک" سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد هم در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی شدید از تشدید درگیری‌ها در شمال غرب سوریه، بار دیگر خواستار توقف درگیری‌ها در این منطقه شد.

دوجاریک در این بیانیه آورده است: دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به تشدید تنش‌ها در شمال غرب سوریه بسیار نگران است، جایی که ده‌ها سرباز ترکیه‌ای در حمله هوایی کشته شده‌اند.

وی افزود: دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر خواستار توقف آتش‌بس در شمال غرب سوریه شده است، همچنان که وی نسبت به خطرات تشدید نظامی اخیر و به خطر افتادن جان غیر نظامیان هشدار داده است.

* حمایت آمریکا از ترکیه

 "کی بیلی هاچیسون" سفیر آمریکا در ناتو گفت که درگیری های ادلب سوریه به ترکیه ثابت می‌کند که متحد واقعی آن واشنگتن است.

هاچیسون که در جمع خبرنگاران در واشنگتن سخن می‌گفت، تصریح کرد که ترک‌ها باید بدانند که متحد قابل اتکای آنان (آمریکا) و کشوری (روسیه) که نمی‌شود به آن اعتماد کرد، کدام است.

نماینده آمریکا در ناتو افزود: ترکیه باید ماهیت و حقیقت روسیه را درک کنند و ببینند که امروز روس‌ها دست به چه کارهایی می‌زنند.

سفیر آمریکا در ناتو درباره فعال ‌کردن ماده ۵ پیمان ناتو (اصل دفاع جمعی) که به معنای ورود ناتو به این بحران است، خودداری کرد.

انتهای پیام/

نظر شما