شناسهٔ خبر: 38531307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار قم:

شرایط حساس است، مردم قرنطینه خانگی و پرهیز از حضور در اجتماعات را جدی بگیرند

حمیده زند

استاندار قم گفت: با توجه به رشد بستری بیماران مشکوک به کرونا در قم، شهروندان قرنطینه خانگی و پرهیز از اجتماعات را جدی بگیرند.

صاحب‌خبر -

بهرام سرمست در تشریح برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و دکتر نمکی وزیر بهداشت در ستاد ملی پیشگیری در جمع خبرنگاران توضیح داد: در این جلسه مسائل و نیازمندی‌های استان قم در امر پیشگیری از شیوع این بیماری مطرح شد.
استاندار قم افزود: همچنین مسائل استان در خصوص بیماران در قالب گزارشی ارائه و دغدغه‌ها مطرح شد، امیدواریم با توجه به رشد بستری بیماران مشکوک به کرونا در قم، شهروندان قرنطینه خانگی و پرهیز از اجتماعات را جدی بگیرند.
وی عنوان کرد: همراهی و مشارکت شهروندان در در رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی و عدم حضور در اجتماعات اهمیت زیادی دارد، در شرایط فعلی بیماران و مراجعه‌کنندگان در بیمارستان فرقانی و کامکار و علی ابن ابیطالب(ع) و امام رضا(ع) بستری شده‌اند و نیاز است بیمارستان‌های امیرالمومنین(ع)و بیمارستان مادر را به مدار پذیرش برگردانیم.
سرمست خاطرنشان کرد: در تامین ماسک و مواد ضد عفونی کننده نیز پیگیری خوبی انجام شده است و با همراهی کادر درمانی علوم پزشکی، نیروهای بسیج، سازمان هلال احمر و سایر نیروهای داوطلبانه در توزیع این اقلام موفق بوده‌ایم و همه پای کار آمدند تا شهر را به نوعی در برابر این ویروس محافظت کنیم.
وی اظهار کرد: در خصوص اقدامات دستگاههای اجرایی، جلسات ستاد بحران روزانه و حتی در نیمه شب در حال برگزاری است و تمامی امکانات به کار گرفته شد تا پیک شیوع این بیماری را متوقف کنیم و حتی برخی از اجتماعاتی که در این ایام برگزار می‌شود تعطیل و لغو شد.
استاندار قم گفت: پیرامون ساعات کار ادارات تلاش شد به گونه‌ای تنظیم شود که هم کارمندان پاسخگوی ارباب رجوع باشند و از طرفی اجتماعات را به حداقل برسانیم، ضمن اینکه مراکز دانشگاهی و حوزوی نیز تعطیل شدند تا بتوان قدرت انتشار این ویروس را کاهش دهیم.
وی افزود: مساله مهم نگاه واقع بینانه و درک مسائل است تا بتوانیم از پس این مشکل نیز برآئیم به ویژه اینکه کرونا مساله جدی در استان و کشور است و همه ملزم هستند تا سلامت شهروندان با ایزوله کردن خود در خانه تامین شود.
سرمست بیان کرد: پیش بینی می‌شود در اولین فرصت با امکانات کلی، یک بیمارستان سیار را برای پذیرش شهروندان اماده کنیم چرا که رشد بیماری در حال صعود است مگر اینکه شهروندان همکاری لازم را در پیشگیری از بیماری داشته باشند.
وی تصریح کرد: تکمیل دو بیمارستان مادر و امیرالمومنین(ع) و تجهیز بیمارستان سیار از نظر تامین تجهیزات و فراهم کردن اقلام مواد ضد عفونی و ماسک از اولویت‌ها در پیشگیری است، همچنین باید نیروهای بیمارستانی مورد پشتیبانی قرار گیرند و در تامین مطالبات و بحث انگیزشی آنها گام برداریم.
استاندار قم خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد از نظر مدیریت استان، اختیاراتی که لازم است که باید در حوزه پیشگیری مورد موافقت قرار گیرد، ما با ریاست جمهوری و وزیر بهداشت در حال ارتباط هستیم و لاریجانی ریاست مجلس نیز پیگیر مسائل بودند، همچنین علما و مراجع و ائمه جمعه در این مدت، همراهی خوبی در امر پیشگیری داشته‌اند که جای تقدیر دارد.
انتهای پیام

نظر شما