شناسهٔ خبر: 38530605 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

کرونا میهمان ۵۶ کشور جهان ؛ ۲۸۸ قربانی تا کنون | یک رئیس جمهور قرنطینه شد

ویروس کرونا مرزها را در می‌نوردد و با گذشتن از مرزهای بلاروس، نیوزیلند، لیتوانی و هلند محدوده شیوع خود را به ۵۶ کشور افزایش داد و با ورود به نیجریه قاره آفریقا را نیز به طور جدی تهدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، یورونیوز با اعلام این خبر می‌افزاید: همزمان با افزایش شتابان شیوع ویروس کرونا در چین، کره جنوبی و ایتالیا شمار مبتلایان به این ویروس از سطح جهان از مرز ۸۳ هزار نفر گذشت.

در همین حال، تایید نمونه‌های ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در قاره اروپا سرعت گرفته، به طوری که تعداد بیماران در آلمان و فرانسه با جهش مواجه شده و تعداد کشورهای درگیر این شیوع ویروس کرونا در این قاره به ۲۲ کشور رسیده است.

  • رئیس جمهوری مغولستان قرنطینه شد

خالتماگین باتولگا، رییس جمهوری مغولستان پنجشنبه شب پس از بازگشت از سفر به چین به طور احتیاطی وارد قرنطینه ۱۴ روزه شد.

آقای باتولگا به همراه چند مقام دولتی دیگر از جمله وزیر خارجه مغولستان برای دیدار با رئیس جمهوریچین به پکن سفر کرده بود.

این هیات دولتی بلافاصله پس از بازگشت از چین در قالب اقدامی احتیاطی وارد قرنطینه ۱۴ روزه شدند.

با وجود این که تاکنون موردی از شیوع ویروس کرونا در مغولستان گزارش نشده ولی برای پیشگیری از شیوع آن مدارس این کشور تا پایان ماه مارس تعطیل خواهند بود.

با تایید نخستین مورد ابتلا در نیجریه، ویروس کرونا پس از قاره‌های آسیا، اروپا، اقیانوسیه و آمریکا در آفریقا نیز در حال فراگیر شدن است. پیشتر برخی پژوهشگران احتمال داده بودند که به دلیل دمای بالاتر هوا در قاره آفریقا این ویروس چندان شیوع پیدا نکند ولی با تایید ورود آن به نیجریه، فرضیه آن دسته از محققانی تایید شد که معتقد بودند که عدم اعلام شیوع این ویروس در آفریقا بیشتر ناشی از ضعف خدمات پزشکی و درمانی در اکثر کشورهای این قاره است.

الجزایر نخستین کشور آفریقایی بود که ابتلای نخستین فرد آفریقایی را به ویروس کرونا گزارش کرد.

  • اقدام‌های «بی‌سابقه» کره‌شمالی برای مقابله با ویروس کرونا

بلندگوها در شهرهای کره‌ شمالی به‌طور مرتب پیام‌های بهداشتی پخش می‌کنند، سفیران خارجی و خانواده‌هایشان در این کشور قرنطینه شده‌اند و از رسانه‌ها خواسته شده‌ است از مقام‌های بهداشتی تبعیت کامل داشته باشند.

طبق گفته بسیاری از ناظران کره شمالی اقدام‌های «بی‌سابقه‌ای» را برای جلوگیری از شیوع کرونا در این کشور به‌کار گرفته است.

تازه ترین گزارش های جهانی از شیوع ویروس کرونا حاکی است که تعداد جان باختگان به این ویروس به بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده و در مقابل تعداد بهبودیافتگان هم از مرز ۳۶ هزار نفر گذشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما