شناسهٔ خبر: 38530536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

مشکل کمبود ماسک در هرمزگان برطرف خواهد شد

بندرعباس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مشکل کمبود ماسک در هرمزگان برطرف خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی گفت: پیش از این تشخیص بیماری با تأخیر انجام می‌شد که با راه اندازی این آزمایشگاه در ۲۴ ساعت این ویروس تشخیص داده می‌شود و دیگر به بستری افراد غیر ضروری در بیمارستان نیازی نیست.

فرشیدی با بیان اینکه برای جلوگیری از ورود بیشتر ویروس کرونا در تمام ورودی‌های شهر کار تب سنجی انجام می‌شود، از شهروندان خواست با رعایت نکات بهداشتی از انتشار این ویروس جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: در حال حاضر سازمان آتش نشانی و شهرداری بندرعباس تمام معابر، وسایل حمل و نقل عمومی و قایق‌های جابجایی مسافر در مسیر قشم را ضد عفونی کرده اند و به زودی تمام مراکز تجاری نیز ضدعفونی می‌شود.

فرشیدی در پایان با بیان اینکه تا یک هفته آینده با تولید ماسک در استان مشکل کمبود این کالا برطرف خواهد شد، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در ادارات شلوغ و پر تردد هم ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده توزیع خواهد شد.

اختصاص سه مرکز برای پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در بندرعباس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از اختصاص سه مرکز برای پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در بندرعباس خبر داد.

فرشیدی افزود: این مراکز در شهرک توحید، شهرک پیامبر اعظم و در پشت بیمارستان امام رضا (ع) واقع شدند.

وی تصریح کرد: کادر درمانی حاضر در این مراکز بیماران مشکوک را پذیرش و پس از دریافت شرح حال از بیمار و بررسی وضعیت وی، در صورت ضرورت ارجاع به بیمارستان، توسط نیروهای اورژانس منتقل می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هدف از در نظر گرفتن این مراکز را پیشگیری از هرگونه ازدحام و شلوغی در مراکز درمانی و ارائه خدمات سریع بهداشتی به مردم دانست و عنوان کرد: بر اساس نتایج نمونه گیری و آزمایش، تاکنون ۲ نفر در هرمزگان به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

وی اظهارداشت: مردم در صورت مشاهده علائمی همچون سرفه خشک، تب و تنگی نفس با مرکز مشاوره پزشکی با شماره ۱۹۰ داخلی ۹ تماس بگیرند تا صورت نیاز به مراکز درمانی معرفی شوند.

نظر شما