شناسهٔ خبر: 38526151 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بازار سهام آمریکا از وحشت کورونا فروریخت| بزرگترین افت یک ‌روزه شاخص داو جونز در تاریخ

بازار سهام آمریکا روز پنجشنبه ۸ اسفند با افزایش نگرانی‌ها درباره انتشار ویروس کورونا به آمریکا به شدت سقوط کرد و هر سه شاخص عمده سهام آمریکا وارد محدوده اصلاح قیمت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل  از سی‌ان‌ان شاخص داو جونز که قیمت ۳۰ شرکت بزرگ آمریکا را اندازه می‌گیرد، با افتی ۱۹۱۱ واحدی در بدترین افت یک روزه در تاریخ بازار سهام ۴.۴ درصد قیمتش را از دست داد. شاخص داو جونز بیش از ۱۱ درصد پایین‌تر از حداکثر اخیرش افت کرد و به محدوده اصلاح قیمت وارد شد.

شاخص S&P 500 که بر اساس سهام شرکت‌های گسترده‌تری است، نیز بدترین افت خود را از ۱۸ اوت ۲۰۱۱ تجربه کرد و با سقوطی ۳۰۰۰ واحدی ۴.۴ درصد قیمت خود را از دست داد. این شاخص هم با کاهش ۱۰.۸ درصدی نسبت به اوجش وارد محدوده اصلاح قیمت شد.

سهام ترکیبی نزدک هم ۴.۶ درصد افت کرد و  بیش از ۱۰ درصد نسبت به آخرین اوجش پایین آمد.

هر سه شاخص سهام آمریکا بدترین هفته‌شان را از پاییز ۲۰۰۸ یعنی میانه بحران بزرگ مالی جهانی تا به حال گذرانده‌اند.

وحشت از شیوع ویروس کورونا بازارهای اروپایی را هم به پایین کشاند.شاخص سهام FTSE 100 در بریتانیا نیز روز پنجشنبه برای نخستین بار از دسامبر ۲۰۱۸ وارد محدوده اصلاح قیمت شد.

میزان سقوط بازار سهام هنوز به حد تعریف «بازار خرسی» (bear market) نرسیده است که به معنای کاهش ۲۰ درصد یا بیشتر نسبت به آخرین اوج قیمت است.

مقامات ایالت کالیفرنیا روز پنجشنبه نخستین مورد عفونت با ویروس کورونا با سرایت محلی در آمریکا را در زنی بدون سابقه سفر به کشورهای دارای شیوع کورونا یا تماس با بیمار دچار بیماری کووید-۱۹ گزارش کردند.

نظر شما