شناسهٔ خبر: 38526110 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

برای ارزیابی آخرین تحولات در ادلب سوریه؛

اردوغان نشست فوق العاده امنیتی برگزار کرد

رئیس جمهور ترکیه در ساعات پایانی روز پنج شنبه به منظور ارزیابی آخرین تحولات در استان ادلب سوریه یک نشست فوق العاده امنیتی برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، دو مقام امنیتی ترکیه اعلام کردند که «رجب طیب اردوغان» اواخر روز پنج شنبه یک نشست فوق العاده امنیتی برای ارزیابی آخرین تحولات در استان ادلب سوریه برگزار کرد.

این در حالی است که رئیس جمهور ترکیه پیش از برگزاری این نشست با اشاره به کشته شدن سه نظامی این کشور در ادلب سوریه مدعی شد: «ما در واکنش به کشته شدن سه  نظامی ارتش ترکیه، خسارات سنگینی به نظام سوریه وارد کردیم. اگر حمایت روسیه و ایران نبود، نظام سوریه تاکنون دوام نمی آورد. روند تحولات در ادلب به نفع ما در حال تغییر است». 

اردوغان همچنین گفت: «همانطور که روند تحولات در لیبی را که به نفع حفتر بود، تغییر دادیم در ادلب نیز وضع را تغییر داده ایم».

برگزاری این نشست امنیتی در حالی صورت می‌گیرد که در هفته‌های اخیر ارتش ترکیه و شورشیان تحت حمایت این کشور در استان ادلب با نیروهای ارتش سوریه درگیر شده اند که در این درگیریها، شمار کشته شدگان ارتش ترکیه در منطقه تا اوایل روز پنج شنبه به ۲۱ تن رسید.

گفتنی است که ساعاتی پیش، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه از رایزنی با مقامات روسیه برای بازکردن آسمان ادلب به روی پهپادها خبر داد؛ اما به وجود موانع برای رسیدن به نتیجه دلخواه اعتراف کرد.

نظر شما